Apple kullanıcılarının yalnızca yüzde 11’i Uygulama İzleme Şeffaflığı aracılığıyla kişiselleştirilmiş reklamlar için verilerinden vazgeçiyor.
Apple’ın iOS 14.5 işletim sisteminin Nisan sonunda gelişi, beraberinde şirketin kullanıcılara uygulamaların bilgi toplamasını veya sırayla izlemesini isteyip istemediklerini seçme şansı veren Uygulama İzleme Şeffaflığı özelliğini de getirdi. Bu hizmet, Apple tarafından, bir videoda uyardığı müşterilere, “ürün artık siz oldunuz” mesajı ile sunuldu.
Amerika Birleşik Devletleri pazarında izin oranı yüzde 4
Uygulama İzleme Şeffaflığının faaliyete geçtiği ilk birkaç hafta içinde toplanan veriler, topluluğun çoğunlukla uygulamaların onları izlemesine veya verilerini üçüncü taraflara sağlamak için kullanmasına izin vermeyi reddettiğini gösteriyor. WARC tarafından toplanan Flurry Analytics verilerine göre, iOS 14.5 işletim sistemine sahip mobil cihaz kullanıcılarının yalnızca yüzde 11’i uygulamaların onları takip etmesine izin verdi ve bu rakam, Apple’ın ana pazarı Amerika Birleşik Devletleri’nde yüzde 4’e düşüyor.
Ancak bu, Facebook gibi büyük reklamverenlerin yanı sıra farklı Avrupa ülkelerinden derneklerin kendilerini konumlandırdıkları ve şirketi tekelci uygulamalarla ve küçük ve orta ölçekli şirketlerin ekonomisine zarar vermekle suçlayan Uygulama İzleme Şeffaflığının yalnızca başlangıcı.
WARC tarafından yayınlanan AppsFlyer verilerine göre, kullanıcıların yalnızca yüzde 8’i mobil cihazlarını Uygulama İzleme Şeffaflığı ile birlikte gelen iOS 14.5 işletim sistemi ile güncelledi, bu nedenle izlemeyi engelleme eğiliminin onaylanıp onaylanmadığını kontrol etmemiz gerekecek.
Apple, sorunu kullanıcılarıyla gündeme getirse de, çoğunun belirli uygulamalar tarafından izlemeye tabi tutulmayı reddetmesi normal. Bu, örneğin mikro hedefleme reklam tarafında, oyunun kurallarında bir değişiklik anlamına gelecek. Kişiselleştirmeye dayalı dijital reklam pazarının hacminin 200 milyar dolar olduğunu hatırlatalım.