Apple online mağazası büyük değişikliklerle güncellendi. Apple’ın çevrimiçi mağazasını kapatıp açması şaşırtıcı değil, yeni ürünlerini sunacağı her etkinlikte bunu en az bir kez yapıyor. Daha çarpıcı olan ve son birkaç saat içinde meydana gelen şey, Apple’ın tamamen yeniden tasarlamış bir mağaza ile geri dönmesi. App Store web sitesi sonunda yeni bir menü girişi ile daha erişilebilir hale geldi. Apple’ın online mağazasında gerçekleştirdiği değişikliklere göz atalım.
Her şeyden önce, muhtemelen tahmin ettiğiniz gibi, yeni mağaza dokunmatik cihazlardan ziyaret edilmek üzere özel olarak tasarlanmış gibi görünüyor. Kaydırmalı yatay bloklara bölme, bunun en açık işareti, çünkü bu tür gezinme, dokunmatik ekran kullanarak fareye göre çok daha rahat. Apple‘ın kullanılabilirlik ve arayüz tasarımına verdiği önem göz önüne alındığında, bu, birçok web satışının dokunmatik ekranlı cihazlardan yapılması gerektiğine inanmamıza neden oluyor.
Bununla birlikte, bugün itibariyle Apple’ın dokunmatik ekranlı bilgisayarlara sahip olmadığı göz önüne alındığında, bu detay dikkat çekici. Bu, topluluğun bir kısmının yıllardır MacBook’lar ve iMac’ler için istediği bir şey, ancak şimdiye kadar Apple’dan gelen tek yanıt MacBook Pro‘daki Dokunmatik Çubuk oldu. Acaba bu, bu konuda bir değişiklik düşündükleri anlamına mı geliyor yoksa bilgisayarlarından erişimlerde web versiyonundan gerçekleşen satın alma hacmi, yeniden tasarım sırasında dikkate aldıkları kadar önemli değil mi?
Bir diğer dikkat çekici nokta ise ürünlerin sıralaması. Solda, en göze çarpan konumda iPhone’u bulmayı beklerdik, değil mi? Hayır, gördüğümüz ilk şey Mac’ler. Intel’den Apple Silicon’a geçişle birlikte Apple, bilgisayarları söz konusu olduğunda gaza basmış gibi görünüyor ve bu konumlandırma bu noktayı vurguluyor gibi görünüyor. Ardından iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods, AirTag, Apple TV, HomePod Mini ve son olarak aksesuarları buluyoruz.