Apple, Safari ve iOS 14’te reklam izleyicileri engelleyecek
WWDC 2020 etkinliğinde bazı yazılımlarda gizlilik dostu bazı iyileştirmeler yaptığını duyuran Apple, yeni iOS 14, macOS Big Sur ve Safari sürümlerinde reklam izleyicileri engellenecek ve veri güvenliğini artıracak.
Yıllar boyunca, ürünlerindeki mahremiyet odaklı yaklaşımıyla öne çıkan Apple, kullanıcı gizliliği ve güvenliğiyle ilgili oldukça önemli bir adım daha atıyor. Her yıl geleneksel olarak düzenlenen Dünya Geliştiriciler Konferansı’nda yapılan tanıtım etkinliğinde, önümüzdeki haftalarda kullanıma sunulacak olan iOS 14, macOS Big Sur ve Safari sürümlerinde gizlilikle ilgili bazı iyileştirmelerin yapılacağı duyuruldu.
Buna göre Apple, kullanıcı verilerini gizliliğini ve güvenliğini artırmak için bazı değişiklikler yapacak. Bu değişiklikler, kullanıcı verilerine kimlerin, ne zaman, neden erişebileceğine ve kimlerle paylaşabileceğine odaklanacak. Apple’ın attığı bu adım sayesinde sosyal ağların ve reklam şirketlerinin kullanıcı verilerine erişimi biraz daha şeffaf bir hale gelecek.
Safari’ye ‘Gizlilik Raporu’ geliyor
2018 yılından bu yana gizlilik ile ilgili oldukça önemli adımlar atan safari, yeni özellikleri sayesinde kullanıcı veri güvenliğini iki katına çıkaracak. Uygulamaya eklenecek Gizlilik Raporu sayesinde, kullanıcı hangi izleyicilerin hangi verilere ulaştığına dair daha doğru bilgilere ulaşabilecek.
Apple Safari’de daha çok sayıda uzantıyı destekleyecek. Ve bu tarayıcı uzantılarına App Store’da yer verecek. Bununla birlikte Safari, hangi uzantıların hangi verilere eriştiğine dair detaylı bir veri ve kontrol sunacak. Böylelikle, Safari’ye eklenen uzantılar, diğer web tarayıcılara eklenen uzantılardan daha güvenli bir hale gelecek.
Uygulamalarda da kullanılacak
Apple’ın geliştirdiği ‘Akıllı İzleme Önleme’ teknolojisi, yalnızca Safari’de değil iPhone ve iPad’deki diğer uygulamalar için de kullanılacak. Kullanıcılar uygulamaların neleri takip ettiğini ve hangi verilere erişebildiğini görüp kontrol edebilecek.
Bu sayede kulanıcılar yalnızca Safari’de değil diğer uygulamalarda de korunmuş olacak. Kullanıcı verileri daha güvenli bir şekilde korunmuş olacak.
Diğer teknoloji şirketlerinin aksine kullanıcı veri güvenliğine oldukça büyük bir önem veren Apple reklam izleyicileri ile ilgili attığı bu adımla, teknoloji severlerin beğenisini topluyor. Mahremiyete ve kullanıcı gizliliğine önem veren Amerika merkezli dev şirket attığı adımlarla bu konudaki kararlılığını bir kez daha ortaya koyuyor.