Strategy Analytics firması, 2014’ün ilk çeyreğine ait akıllı telefon pazarı verilerini paylaştı. Rapora göre ilk çeyrekte hem Apple hem de Samsung, geçtiğimiz yıla oranla düşüş yaşadı.
Apple’ın pazar payının Android tarafından sıkıştırılması yeni bir durum olmasa da, Samsung’un 2009 yılının 4. çeyreğinden bu yana ilk kez düşüş yaşaması şaşkınlığa sebep oldu. Dünya genelinde ilk çeyrekte 89 milyon akıllı telefon piyasaya süren Samsung’un, geçtiğimiz yıldaki %32’lik pazar payı bu sene %31’e geriledi. Apple ise çeyrek boyunca 43.7 milyon iPhone’u pazara sürerken, 2013’ün ilk çeyreğinde %17 olan payı %15’e geriledi. Strategy Analytics verilerine göre dünya genelindeki akıllı telefonların %50’sini tüketiciye kavuşturan Samsung ve Apple ikilisinin toplam pazar payı %47’ye geriledi.
İki büyük markanın gerilemesine rağmen, küresel akıllı telefon pazarı büyümeye devam etti. İlk çeyrekte %33’lük bir büyüme gerçekleşirken, 285 adet akıllı telefon piyasaya sürüldü. Market büyümeye devam ederken, iki lider şirketin paylarında gerçekleşen azalma, piyasadaki çekişmenin arttığı yönünde yorumlandı.
Samsung ve Apple’ın ardından ise Uzak Doğu’da ciddi pazar payına sahip olan iki marka Huawei ve Lenovo geliyor. Avrupa’da da varlığını gittikçe hissettiren Huawei ilk çeyrekte %10’luk payını korurken, Çin’in dışında da Rüsya gibi ülkelerde yükselişini sürdüren Lenovo %4-%5 gibi bir gelişme kaydetti.