Her hizmet ve platformun kendi iş modelleri ve özellikleri vardır. Apple Music söz konusu olduğunda ise erişmenin tek yolu geleneksel bir abonelik.
Bu konuda Apple Music’in yazı işleri direktörü Elena Segal, geçtiğimiz günlerde yoğun ilgi gören bazı açıklamalarda bulunarak Apple Music’in hiçbir zaman ücretsiz sürümüne sahip olmayacağını doğruladı.
Apple Music’in iş modeli reklama dayalı değil
Segal, reklamcılığa dayalı, örneğin YouTube veya Spotify’a benzer ücretsiz bir modelin işe yaramayacağı yorumunu yaptı. Buna ek olarak şunları ekledi:
“Reklam destekli bir hizmetin sağlıklı bir genel ekosistemi desteklemek için yeterli gelir üretebileceğine inanmıyoruz. Ve aslında gizlilik temel değerlerimize de aykırıdır.
Çok ileri gitmeden, bu reklam modeli, kişiselleştirilmiş reklamcılığa yol açacak ticari profiller yaratma ihtiyacını beraberinde getiriyor. Sanatçılara ödeme yapmak için başka bir mekanizmaları var.”
Segal ayrıca, sanatçıların ve söz yazarlarının mevcut sisteminin adil olup olmadığı ve daha doğrusu, müzik dinleme endüstrisinin şu anda bilinen bir kullanıcı merkezli politika olarak bilinen politikaya geçip geçmemesi gerektiği konusunda kişisel görüşünü paylaştı:
“Bir sanatçı (örneğin Drake) o dönemde yayınların %2’sine sahipse, hak sahipleri telif ücretlerinin %2’sini alır. Ancak bu aynı zamanda, her abonenin ürettiği telif ücretlerinin %2’sinin, hiç dinlemeseler bile Drake’in müziğine gideceği anlamına geliyor.”
Kullanıcıya odaklanmak daha adil hissettiriyor: ‘Paranız sevdiğiniz sanatçılara gidiyor’
Her halükarda Segal, Apple’da bu tartışmaları memnuniyetle karşıladıklarını ve organizasyonunda bu konular hakkında konuşmaya istekli olduklarını söyledi. Sanatçıları telafi etmek için en iyi yaklaşımın bu olup olmadığını belirlemenin zor olduğunu kabul ederek, şu yorumda bulundu:
“Bunun kesinlikle çok ilginç olduğunu düşünüyoruz ve bizim için anahtar, tüm lisans sahipleri arasında bir fikir birliği olması gerektiğidir. Bazı lisans verenler için geçerli olan bazılarına uygulanamayan bir model değildir. Böyle bir fikir birliğine varmanın tek yolu, bir endüstri olarak bir araya gelmektir.”
Elena Segal’in İngiliz hükümeti nezdinde Apple adına parçası olduğu duruşma, müzik akışına yönelik ekonomik bir araştırmanın parçası. Spotify ve Amazon Music temsilcileri de mevcut.
Apple Music, bu kategoride kalıcı olarak ücretsiz bir plan sunmayan tek platform değil. Bununla birlikte, bu hizmetlerin sağlayıcılarının çoğu gibi, hizmeti tanımak istiyorsanız, kaydolabilir ve ilk ücretsiz denemesine erişebilirsiniz.