Pek çok şirket gelecekte karşımıza bir hayli çok çıkacak olan dijital dönüşüm sürecine nasıl geçeceğini merak ediyor. Son zamanlarda bu durum, kullanıcıya güzel bir ürün sunmaktan çok daha önemli. Şirketlerin nasıl göründükleri ise başarılarıyla eş değer durumda. Artırılmış gerçeklik (AR) son zamanlarda oldukça popüler çünkü hem ürünlerin dünyasını değiştiriyor hem de sürdürülebilir müşteri deneyimi ve yeni dijital imkanlar sunuyor. Tüm bunların yanı sıra şirketlere sanal teklifleri gerçek dünya ve müşteri ile entegrasyon şansı veriyor. Sensör deneyimi hem hafızada daha fazla yer ediniyor hem de daha fazla dikkat çekiyor. Üstelik artık bu teknoloji herkes tarafından da kullanılabiliyor.
Artırılmış gerçeklik basit kullanımıyla popüler
Uygulama oldukça basit ve güncel Android ve iOS ile uygulanabilir. Bugün hemen hemen her uygulama artırılmış gerçekliği kullanarak dijital içeriklerini kameralara entegre edebilir durumda. Kullanımdaki bu kolaylık AR’nin hızla yükselmesini sağlıyor. 2022 yılında bu büyümenin 209 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor.
Pokemon Go çıktıktan sonra artırılmış gerçeklik de kullanıcılar tarafından anlaşılmış oldu. Kullanıcıların ekstra bir ekipmana ihtiyaç duymaması, telefonları ile istedikleri zaman bu deneyime ulaşabilir olmaları özellikle Pokemon Go ve Snapchat filtreleri sonrası kullanım kolaylığını anlaşılır kıldı. Bu da şirketlerin, özellikle global olanların, yeni fırsatları kaçırmamak için çalışmalarını sağlıyor.
Örneğin ilaç firmaları, AR teknolojisini kullanarak hastalara medikal tavsiyelerde bulunabiliyorlar. Moda şirketleri ise “sanal catwalk yürüyüşü” ile kullanıcıların kıyafetleri model yürürken üstünde görmesini sağlıyorlar. Bunların yanı sıra mobilya şirketleri ise kullanıcıların uygulamayı kullanarak eşyaların evlerinde nasıl duracağını görmelerine olanak sağlıyor. Tüm bu gelişmeler artırılmış gerçeklik sayesinde olurken şirketler ve markalar pazardaki potansiyel teknolojiyi sahiplenmeye çalışıyorlar.
Atılan küçük adımlar büyük işler yaratabilir
Tabii ki kimse bir şirketten tümüyle dijital bir odak ile inovatif bir sürece bir gecede başlamasını bekleyemez. Bu süreç fazla, küçük ama iyi düşünülüp atılmış adımlardan oluşuyor. Hatta bazı durumlarda, şirketlerin kendi iç organizasyon yapısını değiştirmesi ve yeni iş modelleri geliştirmesi gerekiyor.
Fakat bazen küçük şeyleri değiştirmek de işe yarıyor. Örneğin dışarıdan oluşturulan bir ekip ile artırılmış gerçeklik konusuna dair fikir ve projeler geliştirmek gibi. Kurumsal hayata adapte olmamış yazılım geliştirme uzmanlarından oluşturulmuş küçük bir ekip yenilikçi bir bakış açısı getirebilir. Ayrıca, bağımsız ekipler zaman zaman hali hazırda var olan ekiplerden daha atik ve faydalı olabilir.
Sinerji büyük önem taşıyor
Dışarıdan gelecek ekip ortamın enerjisini değiştirip daha faydacı bir sinerji oluşturur çünkü şu anki pazar şirketlerin kendileri için kullanabileceği iç görüler ile dolu durumda. Diğer ürünler, özellikler ve platformlar şirketlerin hali hazırda geliştirdikleriyle birleştirilebilir ve ortaya tamamen farklı yeni ürünler çıkabilir. Bu tarz işlerde yüksek yatırım maliyetini önlemek için ise buna benzer partnerliklere ve sinerjiye sıcak bakılabilir.
Yukarıda bahsedilen bu duruma örnek olarak yine Pokemon Go denilebilir. Pokemon Go, akıllı telefonlardaki GPS özelliğini dünya çapındaki insanları oturdukları yerden kaldırıp sokakta Pokemon aratmak için kullandı.
Buradan hareketle artırılmış gerçekliğin her zaman tamamiyle yepyeni bir platforma ihtiyaç duymadığı pek ala söylenebilir. Hatta bunun yerine şirketler hali hazırda tüm bu süreçleri tecrübe etmiş, bildiklerini paylaşmaya hevesli üreticiler ile çalışmalı.
Uber de benzer bir şekilde Apple tarafından geliştirilmiş patent ile yolcuların iPhone’ları sayesinde kendilerini alacak aracın o an nerede olduklarını görebiliyorlar. Ve aynı şekilde sürücüler de yolcularının nerede olduğunu anlayabiliyor.
Durum ne olursa olsun, artırılmış gerçeklik teknolojisine dair çalışmalar yapmak son zamanlarda yapılabilecek en mantıklı yatırımlardan biri gibi gözüküyor. Hangi endüstri olursa olsun, AR şirketlere müşteri memnuniyetini pek çok farklı yoldan artırmanın imkanlarını sunuyor.