digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report Fintech

Bankacılık sektörü salgın sürecine nasıl adapte oldu?

Yazar: Eylül Tunç
24 Haziran 2020
Kategori: Fintech
A A
Bankacılık sektörü salgın sürecine nasıl adapte old
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Bankacılık sektörü salgın sürecine nasıl adapte oldu? GTech, 9 Haziran 2020 Salı günü GTech Kurucu Ortağı ve CEO’su Mine Taşkaya’nın moderatörlüğünde online bir sohbet toplantısı gerçekleştirdi. İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran ve TEB Genel Müdür Yardımcısı Aşkın Dolaştır’ın katıldığı buluşmada içinde bulunduğumuz süreçte değişen koşullar, finans sektörünün adaptasyon becerileri ve teknolojiyle desteklenen rekabet, şirketleri geleceğe taşıyacak veri teknolojileri gibi konular masaya yatırıldı.

Büyük veri teknolojileri, iş zekası, yönetim raporlama ve dashboard, yasal raporlama, risk ve karlılık analizi çözümleri sunan GTech’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Mine Taşkaya, etkinlikte şunları söyledi:
“Yalnızca ekonomik değil insani bir kriz yaşıyoruz. Yeni normal dediğimiz durum, şu anda yaşayan kimsenin hayatında önceden deneyimlemediği bir durum; hem üretimi hem tüketimi etkileyen bir krizdeyiz. Bu belirsizliğin 3-4 yıl süreceği öngörülüyor. Şirketlerin mevcut kriz yönetimi, bir risk faktörü olarak pandemiyi gündeme almamıştı. Mart ayı ortasında hayatımıza küresel salgın olarak giren bu durum üç ayda bizlere pek çok farklı şey yaşattı. Öncelikle veriye dayalı destek sistemleriyle karar almanın ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Bu noktada bir kez daha veriden değer yaratmanın kıymeti ortaya çıktı. İleri Analitik, Büyük Veri, İş Zekası, Veritabanı ve Finansal çözümlere yatırım yapmış firmaların kriz anında bir adım önde olduğunu gördük.”

Pandemi döneminde neler değişti? Bankacılık sektörü salgın sürecine nasıl adapte oldu?

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, şöyle konuştu: “İş Bankası olarak, pandemi öncesinde dijitalleşme konusunda gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmaların aslında bizi bu salgına da hazırlamış olduğunu fark ettik. Bu dönemde ‘asla olmaz’ dediğimiz ne oldu? Düzenleyici kurumun özel iznini gerektiren, bu nedenle de bu kadar sürede asla olmaz dediğimiz uygulamaların pandemi sürecinde çok hızlı bir biçimde hayata geçebildiğine şahit olduk. Örneğin 650-750 kişinin çalıştığı çağrı merkezlerimizde BDDK, internet çıkışı olmamak ve faaliyetleri de banka tarafından izlenebilmek kaydıyla çağrı merkezi çalışanlarının evden çalışmasına bir toplantıda bizleri dinleyip aynı günün akşamı izin verdi. Biz de bu karar çerçevesinde 1.000 bilgisayarı süratle satın alıp, kurulumlarını yaparak çağrı merkezlerimizde çalışan arkadaşlarımıza dağıttık. Kurulum dahil bu işlemlerin gerçekleşmesi bir hafta gibi oldukça kısa bir sürede halledildi. Daha önce sorsanız asla olmaz derdim.

Bunun dışında pandemi döneminde neler değişti? Öncelikle müşteri davranışları elbette. Bu nedenle yapay zeka modellerinin de yeniden düzenlenmesi gerekti, bu alana yatırımın önemli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca açık bankacılık ve uzaktan erişimin gerektirdiği siber güvenlik yatırımları çok hayati hale geldi. Mobil ve temassız ödemenin birleşmesi konusu da önem kazandı, yaygınlaştı, bu alana yatırımlarımız sürecek. Gelecek büyük veriyi doğru kullanmaktan; veri çeşitliliğini sağlamak, dış veriyle zenginleştirmek ve bunu yapay zekayla destekleyerek iş süreçlerini dijital platformlara taşımaktan geçiyor. Diğer taraftan bu süreçte liderlik tarzlarında ve organizasyonel yapılarda da değişiklikler oluyor, hiyerarşi ve hiyerarşi katmanları gittikçe azalıyor. Yapı daha yatay bir organizasyona dönüşüyor, iş yerinde fiilen bulunmaya ve insanları fiilen kontrol etmeye yönelik bütün tedbirler önemini yitiriyor. Bankacılık sektöründe önümüzdeki dönemde müşteri davranışı ve ilişkileri açısından yapay zeka modelleri ile desteklenen açık bankacılık ve dijital ticaret platformları, siber güvenlik, mobil ve temassız ödeme teknolojileri ön plana çıkacaktır.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  HP, Reimagine İstanbul 2018'de yeni teknolojileri anlattı

“Yeni stratejiler belirlememiz gerek”

TEB Genel Müdür Yardımcısı Aşkın Dolaştır ise “Pandemi sürecinin en başında çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığına öncelik vererek, hizmet kalitesinden ve sürekliliğinden ödün vermeden operasyonlarımızı yeni normal düzene adapte ettik. Müşteri tarafından baktığımızda da dijital tarafta farkı gözlemleyebiliyoruz. İnternet bankacılığı, mobil bankacılık ve atm kullanımında kısa sürede sıçrama yaşandı. Pandemi süreci bize şunları gösterdi ki iyi veri alt yapısına sahip olmak, görselleştirme, mobilleştirme ve çoklu lokasyona sahip bir operasyon iş sürekliliğinde büyük katkı sağladı. Geleceğe yönelik yatırımlarda pandemi sürecindeki etki analizlerini doğru yaparak, sonrasındaki etkileri doğru tahmin etme yeteneğine ulaşabilmek için yeni stratejiler belirlememiz gerek. Bu süreçte bankacılık faaliyetleriyle ilgili raporlar da daha sık alınır hale geldi. Bu bizim çalışma düzenimizde daha önce rastlamadığımız bir durumdu. Fakat daha önce veri ve yasal raporlama konusunda GTech desteği ile yapmış olduğumuz yatırımlarımız ile bu konuyu kolaylıkla çözebildik. Diğer taraftan bundan sonraki süreçte şirketler, stratejilerini müşterilerini merkeze alarak yapmalıdırlar. Ayrıca şirketler açısından çevre ve sosyal sorumluluk projeleri daha çok önem kazanacak. Biz de buna yönelik çalışmalar yapıyoruz. Sektörün de bu değerlere paralel projeler üretmesi gerekiyor.” dedi.

Etiketler: bankagtechMine TaşkayasalgınTEByapay zeka
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Bulut güvenliği vakaları salgınla birlikte yüzde 188 arttı

Bulut güvenliği ile ilgili vakalar, salgınla birlikte yüzde 188 arttı

Yapay zeka, dış iskeleti kontrol edecek

Yapay zeka, dış iskeleti kontrol etmeye yardımcı olacak

Minecraft'ta binaları yenileyebilen yapay zeka geliştirildi

Minecraft’ta binaları yenileyebilen yapay zeka geliştirildi

Teknoser Salgında fiziki parayı unuttuk, ödemeleri online ve temassız yaptık

Teknoser: Salgında fiziki parayı unuttuk, ödemeleri online ve temassız yaptık

SON HABERLER

iOS 14 pazar payı % 90'a ulaştı
Teknoloji

iOS 14 pazar payı yüzde 90’a ulaştı

Fidye yazılımı saldırıları 2020'de %485 arttı
Güvenlik

Fidye yazılımı saldırıları 2020’de yüzde 485 arttı

Nokia ve Lenovo arasındaki patent savaşı sona erdi
Pro

Nokia ve Lenovo arasındaki patent savaşı sona erdi

Bulut güvenliği vakaları salgınla birlikte yüzde 188 arttı
Güvenlik

Bulut güvenliği ile ilgili vakalar, salgınla birlikte yüzde 188 arttı

Adidas, LEGO ile işbirliği yaparak yeni spor ayakkabıları üretti
Marka

Adidas ve LEGO ortaklığı ile hazırlanan yeni spor ayakkabı serisi tanıtıldı

Gmail, Android'den gelen e-postaları yönetmek için yeni özellikler kazanıyor
Teknoloji

Gmail, Android’de e-postaları yönetmek için yeni özellikler kazanıyor

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair3 ay önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair3 ay önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair3 ay önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair3 ay önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair3 ay önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM