BBVA ve OpenAI, yapay zekâ destekli müşteri deneyimini ve operasyonel verimliliği dönüştürmeyi hedefleyen stratejik bir iş birliğine imza attı. Anlaşma, BBVA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Torres Vila ile OpenAI CEO’su Sam Altman tarafından San Francisco’daki OpenAI merkezinde duyuruldu. BBVA, yapay zekâyı bankanın tüm ürün ve operasyonlarının merkezine entegre edecek.
İki yıl süren ortak çalışmanın ardından hayata geçirilen anlaşma kapsamında BBVA ve OpenAI ekipleri ortak hedefler doğrultusunda birlikte çalışacak. OpenAI, BBVA’nın yapay zekâ stratejisinin hızlandırılmasına katkı sunarak bankanın müşteri deneyimini dönüştürmesini, yeni çalışma modelleri geliştirmesini ve iç operasyonlarını daha verimli hale getirmesini destekleyecek.
BBVA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Torres Vila, “Dijital ve mobil dönüşümün öncülerinden biriyiz. Şimdi ise çok daha büyük bir vizyonla yapay zekâ çağına giriyoruz. OpenAI ile kurduğumuz bu iş birliği, yapay zekânın bankanın tamamına yerel ve doğal bir şekilde entegre edilmesini hızlandıracak” dedi.
OpenAI CEO’su Sam Altman ise “BBVA, büyük bir finansal kurumun yapay zekâyı ne kadar iddialı ve hızlı şekilde benimseyebileceğinin güçlü bir örneği. İş birliğimizi genişleterek, BBVA’nın yapay zekâmızı ürün ve operasyonlarının merkezine yerleştirmesine destek oluyoruz” açıklamasını yaptı.
Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, yapay zekânın bankacılığın nasıl tasarlandığını ve hizmetlerin nasıl sunulduğunu kökten dönüştürdüğünü belirtti. Kuruöz, Ugi adlı yapay zekâ destekli mobil asistanın standart chatbotların ötesine geçtiğini ifade etti. Ugi, üretken yapay zekâ ve büyük dil modelleriyle yenilenen bir yapı sunuyor.
Pilot uygulamalarda yazılım geliştirmeden risk analizine, müşteri etkileşiminden çalışan deneyimine kadar üretken yapay zekâ destekli çözümler hızlıca devreye alındı. BBVA-OpenAI iş birliğinin derinleşmesiyle hem müşteriyle doğrudan temas eden hem de çalışanlar için geliştirilen asistan ve otomasyon uygulamalarında daha hızlı ölçekleme planlanıyor.
Bu iş birliği kapsamında BBVA, OpenAI’ın en gelişmiş yapay zekâ modellerine öncelikli erişim sağlayacak. OpenAI’ın mühendislik, araştırma ve çözüm geliştirme ekipleriyle yakın iş birliği içinde çalışılacak..priority work areas include developing an intelligent chat assistant to support customers’ daily financial needs.
BBVA, 120 bini aşkın çalışanı için ChatGPT Enterprise kullanımını yaygınlaştıracak. Daha önce 11 bin çalışanın katıldığı pilot uygulamada kullanıcıların yüzde 80’i aracı günlük kullandığını belirtirken, çalışanlar haftada ortalama üç saat zaman tasarrufu sağladı.




