Bilgisayar satışları küresel bazda ilk çeyrekte yüzde 55 arttı. En popüler markalar Lenovo ve HP oldu, buna karşın en hızlı büyüyen marka, yıllık bazda yüzde 105,2’lik bir iyileşme kaydeden Apple.
Koronavirüs salgınından sonra ivme kazanan dijitalleşme, hastalıkla bir yılın geride kalmasının ardından bilgisayar cihazlarının satışları hızının üzerindeki etkisini sürdürüyor.
Canalys verilerine göre dünya çapında iş istasyonları dahil 82,7 milyon masaüstü ve dizüstü bilgisayarın 2021’in ilk çeyreğinde sevk edildiği bildirildi.
Sevkiyat sayısının çok yüksek olmadığı 2020’nin ilk çeyreği ile bir karşılaştırma yaparsak yıllık yüzde 55’lik bir artış karşımıza çıkıyor. Analistler, 2012’nin ilk çeyreğinden bu yana 82,7 milyon adetlik bir satış hacminin söz konusu olmadığına işaret ediyor.
Yalnızca dizüstü bilgisayarlar ve mobil iş istasyonları, sevkiyatlarını bir önceki yıla göre yüzde 79 artırdı ve 67,8 milyonluk katkı sağladı.
Markalar bazında, alıcılar arasında en popüler şirket, pazarın neredeyse yüzde 25’ine hakim olan Lenovo. Ocak ve Mart arasında, Lenovo 2020’nin aynı dönemine göre yüzde 60,6 daha fazla hacme ulaşarak 20,4 milyon bilgisayar sattı. Geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 64,4 artışla 19,2 milyon adet sevkiyat yapan HP de, pazarın neredeyse çeyreğine ulaşıyor.
İlk 5’e giren üç şirket arasında 12,9 milyon adet (yüzde 23,4 artış) ile Dell, 6,6 milyon (yüzde 105,2 artış) ile Apple ve 5,7 milyon (yüzde 82,1 artış) ile Acer yer alıyor.