Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home E-ticaret

Black Friday pazarlama stratejinizi geliştirecek 8 öneri

Müşterilerinin çözümlerini 126 ülkede Dijital Fabrika mantığıyla çözümleyen Digital Exchange’in online pazarlama konusunda uzman ekibi, Black Friday öncesinde markalara önerilerde bulundu. 2020’de 58 milyon kullanıcının yüzde 90’a varan indirimler sunan e-ticaret sitelerine milyarlarca kez giriş yaptığını ve 10 milyar TL’lik bir alışveriş hacminin yakalandığını hatırlatan Digital Exchange ekibi “Black Friday’de markasını tanıtan, indirimlerden haberdar eden, bilgiyi doğru ve kısa şekilde veren e-ticaret siteleri bu indirim günlerinin yüksek kazançlı çıkanları olacak” denildi.

by DIGITAL REPORT
03/11/2021
in E-ticaret
Black Friday pazarlama stratejinizi geliştirecek 8 öneri
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Black Friday pazarlama stratejileri her yıl çeşitlenmekte ve gelişmektedir.

Geçmişi 1960’lı yıllara dayanan Black Friday, ABD’de Şükran Günü’nden sonraki ilk Cuma günü yaşanıyor. Bu yıl 26 Kasım 2021’de tüm dünya ile aynı anda Black Friday Türkiye’de de yüzde 90’a varan fiyat avantajlarının yaşandığı bir online alışveriş festivali olarak karşılanacak. Ülkemizde Efsane Cuma, Efsane Günler ve Şahane Cuma gibi isimlerle de kampanyalar düzenlenen Black Friday için e-ticaret sitelerinin hangi pazarlama stratejilerini uygulayacakları ise çok önemli.

Yapılan araştırmaya göre 2020 yılında Covid-19’un evde kal ve çalış düzenini getirmesinin etkisiyle, Black Friday gelirleri dünya genelinde yüzde 36.31, Türkiye’de yüzde 9.63 artış gösterdi. Ülke genelindeki ciron online ve offline alanda 10 milyar TL’yi aştı. Yine geçen yıl Türkiye’de 58 milyondan fazla kullanıcı, Black Friday indirimlerinden yararlanmak için e-ticaret sitelerine milyarlarca ziyaret gerçekleştirdi. Bu büyük ekonomik ve sanal trafik iyi bir dijital pazarlama yöntemiyle birleşince, şirketlere ciro ve müşteri artışı olarak geri dönüyor. Resmi rakamlara göre Türkiye’de 68 bin 457 e-ticaret sitesi bulunurken, büyüklü küçüklü bu online alışveriş alanlarında kıyasıya bir Black Friday rekabeti yaşanacak. Dünyanın 126 ülkesinde dijital pazarlama alanında faaliyetleri yürüten Digital Exchange ekibi, yaklaşan Black Friday için şirketlere, kâr getirecek bir dizi öneride bulundu.

Sosyal Medya kampanyalarını dikkate alın

2020 yılı Black Friday günlerinde Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin cirolarını yüzde 155 oranında arttırdığını hatırlatan Digital Exchange ekibi, 2021 için rakamın daha da yüksek olmasının beklendiğini vurguladı.

Black Friday pazarlama stratejinizi geliştirecek 8 öneri
Black Friday pazarlama stratejinizi geliştirecek 8 öneri

“Bunun için yapılması gerekenlerin başında doğru bir dijital pazarlama stratejisini planlamak ve uygulamaya koymak geliyor. Salgının online alışveriş trafiğinin yükselmesi ve Black Friday gibi indirim günlerinin bilinirliğinin artmasında ciddi etkisi oldu. Türkiye’de nüfusun yüzde 64’ü sosyal medya mecralarından en az birinin takipçisi durumunda. Ülkemizde başta Instagram olmak üzere, Facebook, TikTok ve Twitter gibi alanlarda düzenlenen influencer kampanyaları da tüketici tarafından yakından izlenmekte. Bu noktada markaların 2021 Black Friday için sosyal medya pazarlama çalışmalarını odağına alacağı bir kampanya düzenlemelerinde fayda var.”

İnfluencer Marketing ile ön plana çıkın

Black Friday için dijital ilanların yanında brandig (markalaşma) ve influencer odaklı bir strateji kullanmalarının önemli olduğuna dikkat çeken Digital Exchange ekibi, şu ifadeleri kullandı:

“Infulencer marketing bugün 6 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne hakim. Yakın zamanda rakamın 30 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Bu demektir ki, dünyanın dev şirketleri reklam ve tanıtım için harcadıkları bütçelerini influencer marketinge kaydırmış durumdalar. Türkiye’deki e-ticaret şirketlerinin de Black Friday için dijitaldeki müşteriyi yine dijital alandaki kanaat önderi olan influencer marketing ile sitesine davet etmesinden olağan bir durum yaşanamaz. Bugün ülkemizde E-ticaret Başkanlığı’na bağlı olan E-ticaret Bilgi Platformu’nun vermiş olduğu bilgiye göre; 2021 yılında Türkiye’de 68 bin 457 adet e-ticaret sitesi bulunuyor. Hem kendi e-ticaret sitesi hem de pazar yerinde mağazası olan firma sayısı 5 bin 139 adet. E-ticaret sitelerinin pazar yerlerinde faaliyet gösteren firma sayısı ise 57 bin 394. Rakamların ışığında görüyoruz ki iş başarı yalnızca e-ticaret sitesi kurmak, Black Friday’de yüzde 90’a varan bir oranda indirim sağlamakla gelmiyor. Black Friday için mutlaka ve mutlaka günde 8 saatini internette geçiren Türkiye’deki 58 milyon internet kullanıcısını cezbedecek dijital pazarlama kampanyalarına imza atmak gerekiyor.”

Black Friday pazarlama stratejinizi geliştirecek 8 öneri
Black Friday pazarlama stratejinizi geliştirecek 8 öneri

İstikrarlı bir strateji başarıyı getirir

Black Friday için markaların genellikle birbirine yakın ve benzer söylemler kullandığına dikkat çeken Digital Exchange ekibi aşağıdaki tavsiyelerde bulundu:

  1. Bu dönemde farklılık yaratmak görünürlük için çok önemlidir.
  2. Black Friday döneminde diğer e-ticaret sitelerinden ayrı görünmenin yolu, dijital pazarlama yapmaktan geçer.
  3. Tüketici bildiği ve güvendiği sitelerden alışveriş yapmak ister. Markalar bu alana odaklanmalı.
  4. 2020’de Black Friday’de en çok satan kategorileri Covid-19 sürecinde herkes evinde olduğu için göze çarpan eşyaları değiştirmek ve düzenlemek olduğu için ev dekorasyonu alanında gerçekleşti. Yine dijitalleşme ihtiyacı nedeniyle elektronik eşyalar kategorisi ikinci sırada yer aldı. Pazarlama stratejisi oluştururken bu noktaları göz önünde bulundurmak gerekli.
  5. Black Friday için masaüstü kullanıcılarının sepet oranı geçen yıl yüzde 24.02 oranında artış kaydetti. Mobil sepet ortalamaları artışı yüzde 17.18, tablet ise yüzde 7.35 oranında gerçekleşti. Sitelerin versiyonlarını düzenlerken, bu orana da dikkat eden bir pazarlama çalışması yapılmalı.
  6. Kargo ile ilgili sorunların çözüldüğü ya da en aza indirildiğine ilişkin açıklayıcı ve bilgilendirici bir çalışmaya yer verilmeli.
  7. Verilecek mesajlar kısa ve net olmalı; müşterinin kafa karışıklığı yaşamasının önüne geçilmeli.
  8. Markalar sosyal medya platformları ve iletişim kanallarında aktif olmalı. Müşterilerini sorularına ve sorunlarına anında geri dönmeli.
Tags: black fridayDigital Exchangedijital pazarlamae-ticaretInfluencer MarketingmarkaMüşteriöneristrateji

İLGİLİ YAZILAR

2024 Black Friday'de mobil satışlar 'i oluşturdu
Pro

Black Friday bir indirim gününden, veri odaklı dev bir sezona evrildi

by Aytun Çelebi

1960'larda Philadelphia sokaklarındaki yoğun trafiği anlatmak için polisler tarafından kullanılan "Black Friday" terimi, aradan geçen yarım asırda küresel bir alışveriş...

Read moreDetails
Steam ilk kez Black Friday indirimi başlattı
Oyun

Steam tarihinde ilk kez Black Friday indirimi başlattı

by Emre Çıtak

Steam, PC oyun platformu olarak yıllardır çeşitli indirim etkinlikleri düzenliyor. Ancak Şükran Günü'ne bağlı Black Friday alışveriş gününü hiç kutlamamıştı....

Read moreDetails
frekans-mi-cesitlilik-mi-q3-verileriyle-gorunurluk-stratejileri_02
Pro

Influencer pazarlama içeriklerinde .com yüksek frekans, FMCG geniş ağ tercih etti

by Kerem Gülen

Influencer pazarlaması, 2025’in üçüncü çeyreğinde de markalar için ana akım iletişim alanı olmaya devam ediyor. Önümüzde bu tabloyu somutlaştıran bir...

Read moreDetails
Kara cuma indirimlerinden en iyi şekilde yararlanma
Rehber

Kara cuma indirimlerinden en iyi şekilde yararlanma

by Kerem Gülen

Yılın en büyük alışveriş dönemlerinden biri olan Kara Cuma (Black Friday) geldiğinde, doğru stratejilerle hareket etmek bütçeniz için büyük fark...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM