Sosyal medya alanında hızla yükselen bir uygulama olan Bluesky, kullanıcı deneyimini geliştirmek için ücretli abonelik özellikleri üzerinde çalışıyor. Şirket, bu gelişmeyi ilk olarak Ekim ayında 15 milyon dolarlık Serinin A yatırımı sırasında duyurmuştu. Şimdi ise abonelik hizmetinin bazı olası özelliklerini içeren taslaklar GitHub’da yayımlandı. İlk etapta “Bluesky+” adındaki premium abonelik modeli ile kullanıcılara daha fazla özellik sunulması hedefleniyor.
Bluesky, son dönemde ABD’de %500’den fazla bir kullanıcı artışı yaşadı ve CEO’su Jay Graber, aktif kullanıcı sayısının şu an itibariyle 24 milyonun üzerine çıktığını açıkladı. Ancak bu rakam diğer büyük sosyal medya platformlarına kıyasla hâlâ düşük. Kısa bir süre öncesine kadar 9 milyon civarında olan kullanıcı sayısının hızla yükselmesi, şirketin gelecekte daha fazla finansmana ihtiyaç duyacağının da bir göstergesi. Graber, uygulamanın reklamdan bağımsız bir şekilde para kazanmak için çözüm arayışında olduklarını belirtiyor.
Bluesky+ özellikleri ve fiyatı
Bluesky ücretli abonelik hizmetinde şu an için düşünülen bazı özellikler şunlar:
- Bluesky+ profil rozeti
- Özel uygulama simgeleri
- Profil özelleştirmeleri
- Daha yüksek kalitede video yüklemeleri
- Daha yüksek kalitede video oynatma
- Post çevirileri
- Analitik veriler
- Yer imi klasörleri
Şu anki taslaklar, X Premium’a benzer bir model üzerinde durulduğunu gösteriyor. Ancak Bluesky, kullanıcı doğrulaması için ücretli bir özellik sunmayı düşünmüyor. Sonuç olarak geri bildirimler doğrultusunda bu özelliklerin değişebileceği de ifade ediliyor. Bluesky+ için aylık 8 dolar veya yıllık 72 dolar gibi bir fiyat aralığı öneriliyor ancak bu henüz kesinleşmedi.
Bluesky kullanıcıları, abonelik ile gelecek özellikler hakkında heyecanla tartışmalara girdi. Bazıları önerilen özellikleri sorgularken, diğerleri farklı taleplerde bulundu. Yazılım mühendisi Dan Abramov, kullanıcıları dikkatli olmaları konusunda uyararak, taslaklardaki özelliklerin kesin olmadığını ve bu listenin sadece bir kullanıcı arayüzü test aşaması olduğunu belirtti.
Reklamsız Bluesky nereye kadar?
Graber, sosyal medya uygulamalarındaki ücretli aboneliklerin şu ana kadar büyük gelirler elde edemediğini vurguladı. Örneğin, X Premium, X kullanıcılarının %1’inden daha azı tarafından satın alınırken, Snapchat+’ın abone sayısı 12 milyona ulaşmasına rağmen toplam kullanıcı kitlesinin yalnızca %1.4’ü tarafından tercih ediliyor.
Bluesky’ın maliyetlerini karşılamak için başka yollar aramak zorunda kalabileceği düşünülüyor. Reklamlı bir modele geçiş yapmadan önce kullanıcı tabanını genişletmek ve daha fazla gelir elde etmek için abonelik modellerini denemeleri gerekecek.
Bluesky kullanıcıları, platformun reklam içermeyen mevcut halinden memnun görünüyor. Sosyal medya dünyasında kalıcı olabilmek için yenilikçi çözümler geliştirecek olan Bluesky, belki de reklamların devreye girmesi ile birlikte mevcut deneyimi gözden geçirmek zorunda kalacak.