Bluesky, merkezi olmayan yapısıyla kullanıcıların ilgisini çekmeye devam ediyor. Geçtiğimiz hafta 700.000’den fazla yeni kullanıcı kazanan platform, toplamda 14,5 milyon kullanıcıya ulaşarak ABD’de en çok indirilen ikinci ücretsiz sosyal medya uygulaması konumuna yükseldi. Bluesky COO’su Rose Wang, yeni kullanıcıların büyük çoğunluğunun ABD’den olduğunu belirtirken, platformun hızlı yükselişi özellikle Meta’nın Threads uygulamasıyla karşılaştırmalara yol açtı.
Bluesky ve Threads arasındaki farklar neler?
Meta’nın Instagram ile entegre ettiği Threads, aylık 275 milyon aktif kullanıcıya sahip olsa da platformda yaşanan bazı sorunlar kullanıcıları rahatsız ediyor. Threads kullanıcıları, etkileşim çekmeye yönelik paylaşımlar, içerik denetim sorunları ve algoritmaya dayalı “Sizin İçin” akışından çıkamamak gibi sebeplerle farklı alternatifler arıyor. Bluesky ise kullanıcılarına içeriklerini daha özgür bir şekilde kişiselleştirme ve kontrol etme imkânı sunarak bu sorunlara çözüm getirmeyi hedefliyor.
Bluesky’ın kullanıcı sayısındaki artışta, X’in tartışmalı bir politika değişikliği de etkili oldu. X, engellenmiş hesapların, kendilerini engelleyen kullanıcıların içeriklerini görebilmesine olanak tanıyan yeni bir düzenleme getirdi. Bu değişiklik sonrası kullanıcıların büyük bir kısmı Bluesky’ye yönelmeye başladı. 24 Ekim’de duyurulan bu politika değişikliğinin ardından, Bluesky bir gün içinde 500.000 yeni kullanıcı kazandı.
Bluesky’nin sunduğu yenilikler neler?
Bluesky, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için platforma yeni özellikler eklemeye devam ediyor. Son olarak, video paylaşımı, gönderi sabitleme ve doğrudan mesajlaşma özelliklerini kullanıcılarına sunmaya başlayan Bluesky, deneyimi daha geniş bir sosyal medya standardına taşımayı hedefliyor. Platform, ayrıca kullanıcıların kendi akışlarını oluşturabileceği özel filtreleme seçenekleri sunuyor. Yeni başlayanlar için hazırlanan “başlangıç paketleri” ile de kullanıcılar, tanıdıkları içerik üreticilerini daha kolay bulabiliyor.
Tüm görseller: Bluesky