JustWatch tarafından yayınlanan rapora göre BluTV, kullanıcı sayısı ile diğer video içerik platformlarını geride bırakıyor. Buna göre Türk kullanıcıların büyük bir çoğunluğu film ve dizi gibi içeriklere ulaşmak için BluTV’yi seçerken, geriye kalan kısım Netflix, Amazon Prime ve diğer video servislerini tercih ediyor.
- Netflix, TikTok benzeri bir özellik sunuyor: Fast Laughs
- Netflix, ABD’deki fiyatlarına yeniden zam yapıyor
- RTÜK’ten Netflix açıklaması: “Netflix ile ilişkilerimiz iyi”
Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de video içerik platformları arasında oldukça büyük bir rekabet bulunuyor. Yabancı platformların yanı sıra, yerli platformlar da bu yarışın içerisinde etkin bir şekilde yer alıyor.
BluTV, ülkemizde Netflix ve Amazon Prime gibi servislerin karşısında yer alan en büyük yerli platform olarak karşımıza çıkıyor. Üstelik yayınlanan bir rapor, BluTV’nin rakipleri karşısında oldukça güçlü bir konumda olduğunu gösteriyor.
BluTV kullanıcı sayısı en fazla olan video içerik platformu
Netflix, Amazon Prime gibi yayın platformlarını kıyaslayarak, video içerikleri satın alma ve kiralama hizmeti sunan JustWatch, bugün oldukça ilginç bir rapor yayınladı. Bu raporda, 2020’nin üçüncü çeyreğinde en çok izlenen video içerik platformlarına yer verildi.
Söz konusu rapora göre, 2020 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’nin en çok izlenen ve kullanıcı sayısı en fazla olan içerik platformu Netflix değil, BluTV oldu. BluTV, yerli ve yabancı tüm rakiplerini geride bırakarak, oldukça ezici bir oranla, listenin ilk sırasında yer aldı.
Verilen bilgilere göre Türk kullanıcıların yüzde 43’ü video içerik platformu olarak BluTV’yi tercih etti. Netflix ise yüzde 24 gibi bir oranla, listenin ikinci sırasında yer aldı. Amazon’un video içerik platformu olan Amazon Prime ise yüzde 16 gibi bir rakamla üçüncü sıraya yerleşti.
BluTV, yerli video içerik platformlarının en kıdemli temsilcilerinden bir tanesi. Yayınladığı orijinal Türk dizileri ile gündeme gelen Blu TV platformunun, kullanıcı sayısı ile elde ettiği bu başarı, takdire değer. 2016 yılında Türkiye pazarına giriş yapan ve oldukça kısa bir sürede büyük bir popülerliğe erişen Netflix ise, listede ikinci sırada yer alarak, en çok izlenen yabancı video içerik platformu olma özelliğine sahip bulunuyor. Listenin üçüncü sırasında yer alan Amazon Prime da, Türkiye’ye henüz gelmesine rağmen, kısa zamanda elde ettiği kullanıcı sayısı ile, dikkat çekiyor.