BMW, araçlarında bulunan Apple CarPlay sistemlerinin kullanımı için alacaklarını açıkladıkları yıllık abonelik ücretinden vazgeçti. Şirket önceleri bu uygulamayı kullanmak isteyen araç sahiplerinden bir defaya mahsus olarak 300 dolar alıyordu, daha sonra bu ödeme sistemini yıllık 80 dolarlık aboneliğe çevirmişti. Öyle görünüyor ki, bu tutumundaki hatayı er ya da geç anlayan BMW, CarPlay abonelik ücreti uygulamasını iptal etme kararı almış.
Hiçbir otomobil üreticisi firma bu tarz bir ücretlendirme yoluna gitmediği için, BMW’nin bu tutumunun en başından beri yanlış olduğu söyleniyor. Çalışanlarından biri, yeni uygulama değişikliğinin ABD ve İngiltere’deki müşterilerine uygulanacağını belirtirken, 2019-2020 model otomobil kullanıcısı olup aracında CarPlay kullanan kimsenin artık aylık ya da yıllık herhangi bir ücret ödemeyeceğini ve konu ile ilgili her kullanıcının bilgilendirileceğini belirtiyor. Fiyat politikasındaki bu güncellemenin ise birkaç hafta sürmesi ön görülüyor.
Araba şirketleri bu zamana kadar Apple ve Google ile aralarına mesafe koyup araç içinde bulunan teknolojilerini mobil endüstrisindeki kadar kolay ve işlevsel bir şekilde dizayn edebileceklerine inanmışlardı. Bu durum gösteriyor ki araba şirketleri kullanıcılarının telefonlarını arabalarına entegre olmuş bir şekilde kullanmak istediklerini artık kabul edip bu sevdadan vazgeçmeye başladılar.