Yazılım şirketi Brave, gizlilik odaklı web tarayıcısı ile biliniyor. Şirket, şimdi Tailcat’i satın aldığını duyurdu ve bir arama motoruna hayat vereceğini açıkladı.
Halihazırda bir haber okuyucusuna (Brave Today), bir video konferans uygulamasına (Brave Together), bir çevrimiçi reklamcılık platformuna (Brave Ads) ve Brave Firewall + VPN hizmetine sahip olan Brave, Tailcat’i yeni olan ‘Brave Search’e dönüştürmeyi planlıyor.
Şimdiye kadar Tailcat, Cliqz tarafından tarayıcısına uygulamak için geliştirilen dahili bir projeydi, Firefox’un bir çatalı da gizliliğe odaklandı ve geliştirici ekibi Brave’e dahil edilecek.
İlk görev: Brave tarayıcısı kullanıcılarını arama motoruna çekmek
Yeni markaya geçiş tamamlandığında, Brave, 25 milyondan fazla aktif kullanıcısını (bir yıl önce 11 milyondu) yeni arama hizmetini kullanmaya ikna etmeyi umuyor.
Bununla birlikte, Brave, arama motorunun kullanımını zorlayarak kullanıcıların seçim özgürlüğünü kısıtlamaya çalışmayacak, ancak bunu, Google ve Bing gibi alternatifleri zaten içeren, kayıt olduktan sonra seçebilecekleri arama motorları listesine ekleyecektir.
“Birden çok alternatif motorla ‘açık aramayı’ desteklemeye devam edeceğiz.”
Kullanıcıları ikna etmek için şirket, Brave Search’ün kullanıcılarını izlemekten veya profillerini oluşturmaktan kaçınacağını garanti etti (yani Tailcat ile aynı yaklaşımı sürdürecek) ve içinde reklamları gizleme karşılığında ödeme seçeneği olacak.
Dahası, sonuçların sıralanmasını kullanıcı topluluğunun kendisi tarafından yönetilen bir sistemin ellerine bırakarak sonuç yanlılığı konusundaki tartışmaya son verme görüşünü de ortaya koydular.
“Şeffaf doğası nedeniyle, Brave Search algoritmik önyargıları ele alacak ve doğrudan sansürden kaçınacaktır.”
“Genel olarak, hemen hemen tüm mevcut arama motorları ya Big Tech şirketlerinin sonuçlarına dayanıyor ya da güveniyor. Buna karşılık, Tailcat’in arama motoru, insanların beklediği kaliteyi gizliliklerinden ödün vermeden sunabilen tamamen bağımsız bir dizin üzerine inşa edilmiştir. ”
Yeni bir dijital ekosistem için net bir vizyona sahip bir CEO
Brave’in CEO’su Brendan Eich, Brave Search’ün rakiplerinin sunmadığı çok şeyi olduğunu savunuyor:
“Google herhangi bir arama motoru için alt etmesi zor [ama] Google’ın geride kaldığı alanlar var: Ana gelir kaynakları bu olduğunda aramada yenilik yapmak onlar için zor. ”
“Yeni teknikler deneme veya şeffaflık uygulama konusunda riskten kaçıyorlar ve ayrıca hissedarların ürünlerini sonuçlar sayfasındaki kıt alanda konumlandırmaları için baskı altında kalıyorlar.”
Eich, iki çok açık fikir tarafından yönlendirilen mahremiyet etrafında yeni bir dijital ekosistem yaratıyor gibi görünüyor:
“Bence mahremiyet kalıcıdır, şimdi asıl soru onu nasıl uygulayacağımız ve etkili bir şekilde pazarlayacağımız. Eğer onu pazarlamazsanız, bir domuza sadece özel parfüm sürüp size harika koktuğunu ve tadı lezzetli olduğunu söyleyen birine kaybedebilirsiniz. “