Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye’deki sosyal medya düzenlemelerine uymadığı gerekçesiyle Twitter’a karşı önemli bir karar aldı. Temmuz 2020’de yürürlüğe giren düzenlemeler kapsamında, Türkiye’de günlük kullanıcı sayısı 1 milyonun üzerinde olan yabancı sosyal ağ sağlayıcılarının ülke içinde en az bir temsilci ataması gerekiyordu.
BTK’dan Twitter’a reklam yasağı
BTK’nın önceden yaptığı uyarılara rağmen Twitter, temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmedi. Bunun sonucu olarak BTK, platforma yaptırım uygulama kararını açıkladı. Yaptırım uygulaması kapsamında, Twitter’a reklam verilmesine yasaklama getirildi.
Yasak, Türkiye’de ikamet eden ve vergi mükellefi olan gerçek veya tüzel kişileri de kapsıyor, zira bu kişiler artık Twitter’a yeni reklamlar veremeyecek. Bu tedbir, Twitter’ın yasal gerekliliklere uyması ve Türkiye’de bir temsilci ataması için baskı oluşturmayı amaçlıyor.
Twitter’dan, işletmeler ve iş arayanlar için yeni özellik: Twitter İş İlanları
BTK ve Resmi Gazete tarafından yayınlanan karara aşağıdan ulaşabilirsiniz:
Temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmeyen eski unvanı Twitter, Inc. olan X Corp. (Twitter) adlı sosyal ağ sağlayıcıya, Türkiye’de mukim vergi mükellefi olan gerçek ve tüzel kişiler tarafından yeni reklam verilmesinin yasaklanmasına 04/05/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun’un ek 4’üncü maddesinin ikinci fıkrası ve geçici 6’ncı maddesi gereğince karar verilmiştir.
Öne çıkan görsel kaynağı: Unsplash