CD Projekt Red, yeni Witcher oyunlarından oluşan bir üçlemeyi altı yıl içinde piyasaya sürmeyi planladığını yineledi. Bu üçleme, The Witcher 4 ile başlayacak ve iki devam oyunuyla tamamlanacak. Şirket, The Witcher 4’ün 2027’den önce çıkmayacağını belirtiyor; bu da oyunun, stüdyonun son tam sürümü olan 2020 tarihli Cyberpunk 2077’den altı yıldan fazla süre sonra yayınlanacağı anlamına geliyor.
Önerilen takvime göre, ilk oyundan üç yıl sonra bir devam oyunu ve ondan üç yıl sonra bir diğeri gelecek. Yani The Witcher 5 2030’da, The Witcher 6 ise 2033’te raflarda yer alabilir. Bu iddialı geliştirme planı, ilk kez 2022’de CD Projekt Red’in uzun vadeli strateji güncellemesinde duyurulmuştu. Strateji, Cyberpunk 2077’nin devamını, birkaç Witcher yan oyunu ve yeni bir franchise’ı da kapsıyordu.
Şirketin bu plana sadık kalması, mevcut AAA oyun geliştirme gerçekleri karşısında şaşırtıcı. Rockstar Games’in Grand Theft Auto 6’sı, önceki yapımı Red Dead Redemption 2’den sekiz yıl sonra çıkacak. Naughty Dog ise 2020’den beri tam bir yeni oyun yayınlamadı; bir sonraki oyunu Intergalactic: The Heretic Prophet’in hâlâ yıllar uzakta olması muhtemel. Daha önce yıllık olan Assassin’s Creed serisi bile yeni yayınların hızını önemli ölçüde yavaşlattı.
CD Projekt Red’in eş-CEO’su Michał Nowakowski, stüdyonun Unreal Engine 5’e geçişinin işleri hızlandıracağına inanıyor. Son bir soru-cevap etkinliğinde Nowakowski, yatırımcılara stüdyonun UE5’teki ilerlemesinden “çok memnun” olduklarını söyledi. Epic’in motorunun gelişimi ve stüdyonun bu motora uyumundan memnuniyetlerini dile getirdi. Nowakowski, “Evet, gelecekteki oyunların daha kısa sürede teslim edileceğine inanıyorum” dedi. Daha önce belirttiğimiz gibi, üçlemeyi altı yıl içinde başlatma planımız hâlâ geçerli; bu da TW4 ile TW5 arasında, TW5 ile TW6 arasında ve devamında daha kısa geliştirme süreleri anlamına geliyor.
The Witcher 4, uzun bir ön üretim aşamasının ardından 2024 sonlarında tam üretime girdi. İyimser bir varsayımla 2027 sonu çıkışını düşünürsek, oyun üç yıl tam üretim görecek. Bu, CD Projekt Red’in her devam oyununun ön üretimini mevcut oyunun tam üretimiyle paralel yürütmesi durumunda zaman çizelgesini uygulanabilir kılıyor.
Şirket, AAA oyun geliştirme eğilimini tersine çevirme niyetini açıkça ifade ediyor ve üretim sürelerini kısaltmayı hedefliyor. Bu yaklaşım, endüstrideki genel yavaşlama trendine karşı dikkat çekici.




