Dying Light 2’nin yapım aşaması mahvoldu ve birçok kaynak, CEO Pawel Marchewka’nın ‘otokratik’ tarzının oyunun gelişimini yavaşlattığını söylüyor. Dying Light 2, neredeyse üç yıl önce E3 2018’de duyurulduğundan beri mücadelelerden nasibini aldı. Geliştirici Techland, bireysel oyuncu seçiminin oynanış ve sonuçlar üzerindeki etkisine ilişkin çok büyük vaatlerde bulundu. Ancak 2020 baharı için planlanan bir sürüm kaçırıldı ve yeni bir çıkış tarihi belirlenmedi. Oyun aynı zamanda stüdyoda 20 yıldan fazla bir süre sonra bu yılın başlarında ayrılan baş yazarı Pawel Selinger’ı da kaybetti.
Dying Light 2’nin yapım aşaması, iç karışıklıklarda ötürü gecikti
- Dying Light 2’nin yazarı 20 yıl sonra Techland’den ayrıldı
- PS5 ve PS4 Pro karşılaştırması: Yenisini almaya değer mi?
- Oyun pazarı yüzde 50’den fazla büyüyebilir
TheGamer tarafından yayınlanan Techland hakkında yeni bir rapor, projenin büyük ölçüde stüdyodaki sorunlar nedeniyle, özellikle de CEO Pawel Marchewka’nın “otokratik” yönetim tarzı nedeniyle bocalamış olabileceğini öne sürüyor. On mevcut ve eski çalışanla yapılan görüşmeler, oyun endüstrisinde deneyimi olmayan (tavsiyeleri genellikle göz ardı edilen) harici danışmanlara aşırı güven, üretim düzeyinde çatışma, yüksek personel devir hızı ve bazılarının mikro yönetim dahil olmak üzere sorunları iddia ediyor. Geliştiriciler toplu olarak oyunu “tutarlı bir vizyon” dan sıyırma etkisine sahip olan “Sauron’un gözü” olarak nitelendirildi.
Bir kaynak, “Techland, ekibin ‘yüksek umutları’ olan insanları işe alma geçmişine sahip, ancak sonuçta hiçbir şey olmadı,” dedi. “Tasarımcılar için böyle bir durum, stüdyodaki tasarımın nasıl yapıldığını yeniden yapılandırması gereken Ubisoft’tan eski bir oyun yönetmeni olan Marc Albinet’in işe alınmasıydı. 30 yıllık deneyime sahip bir gazi olan o bile başaramadı” diye ekledi.
Başka bir kaynağa göre, şirket çizgisini takip etmeyen yeni işe alımlar ve danışmanlar kenara atıldı ve bu da nihayetinde onların istifasına veya işten çıkarılmasına yol açtı: “Techland’da bir kariyer yapmak için itaatkar olmalısınız.”
Bazı çalışanlara göre Techland’ın oyuna güç sağlamak için kendi dahili teknolojisini kullanma ısrarı da bir engeldi. Dying Light, Techland tarafından geliştirilen tescilli bir 3D motoru olan Chrome Engine’i kullanıyor, ancak ilk oyun piyasaya sürüldükten sonra o zamanın baş geliştirme sorumlusu Pawel Zawodny, devam oyunun geliştirilmesinin Unreal gibi daha yaygın olarak kullanılan bir motorda yinelenmesini istedi. Ancak Marchewka, Chrome Engine 6’da yapılan her şeyde ısrar etti.
TheGamer’a konuşan bir kaynak, “Herkesi yavaşlattı ve bu herkesi hayal kırıklığına uğrattı” dedi. “İnsanların neden daha hızlı çalışmadığını sorardı ve bunun nedeni teknolojinin hızlanmamasıydı. Daha hızlı çalışabiliriz, ancak buraya gitmemiz gerekiyor ve oraya gitmemize izin vermiyorsunuz. Uzmanlar hedefin ne olduğu biliyor ve en iyi olanı yapma esnekliğine sahip olmaları gerekiyor”
Şimdi CD Projekt Red’in Wroclaw stüdyosunu yöneten Zawodny, daha geleneksel bir iş akışı oluşturmaya yardımcı olmak için kendi danışmanlarını getirdi, ancak görünüşe göre önerilerinin çoğu kabul edilmedi. Bir çalışan TheGamer’a verdiği demeçte, sistem şu anda olduğu gibi “o kadar hızlı ve hızlı değişen bir üretim hattıdır ki var olmayabilir de.” Çarkların dönmesine yardımcı olmak için daha fazla üretici işe alındı, ancak bildirildiğine göre çabalarının çoğu kez deneyimli çalışanlar tarafından engellendi.
Rapor, üreticilerin tasarım kararlarına müdahale etmesi gibi bir dizi başka konuya da değiniyor – bir kaynak, Dying Light 2’deki üreticilerin kilometre taşlarını bir arada tutamayacaklarını, ancak tasarımı yeniden yapmak veya tartışmak için zamanları olduğunu söyledi.
Bir kaynak, “Techland’da olup biten sadece tam bir kaostur, yineleme değil,” dedi. “Belirli bir özellikten sorumlu birinin olduğu pek çok örnek var – bir oyun yönetmeninin bir şeye karar vermesi gibi ancak Pyza [kreatif yönetmen Adrian ‘Pyza’ Ciszewski] ve Marchewka, kendileri gibi bazı saçma nedenlerden dolayı bunun üzerine yazıyor.
Marchewka stüdyoyu ve süreçlerini savundu ve “büyük bir organizasyonda güven ve fikir akışı karmaşık bir meseledir” dedi.
“Şu anda dünyanın her yerinden milyonlarca oyuncunun seveceği yenilikçi bir oyun yaratmaya çalışıyoruz ve bu nedenle sürekli olarak yeni ve ilginç fikirlerin aktarımını geliştirmemize izin veren yöntemler arıyoruz” dedi. “Ancak, bu proje için her fikir iyi bir fikir değildir ve yalnızca projenin vizyonuna sahip en iyi ve tutarlı olanlar oyunumuzda uygulanacaktır” diye devam etti sözlerine.
Maalesef, Dying Light 2’nin çıkış tarihinden hala bir işaret yok: Techland, Ocak ayında Selinger’in ayrıldığını doğruladığında yakında Dying Light 2 hakkında heyecan verici haberler paylaşacağını söylemişti, ancak şu andan itibaren bu haberin ne olabileceğine dair hiçbir işaret yok.