Chrome reklam engelleme özelliği ile geliyor. Geçtiğimiz yıllarda internet sitelerindeki reklamları engellemeyeceğini duyuran Chrome, çok fazla CPU, pil ve internet tüketen reklamları engellemeye hazırlanıyor. Google tarafından yapılan açıklamaya göre gereğinden fazla kaynak tüketen reklamlar önümüzdeki Ağustos ayından itibaren engellenecek.
Dünyanın en çok kullanılan web tarayıcısı olma özelliğine sahip Chrome, kullanıcı deneyimini iyileştirmek attığı adımlara bir yenisini daha ekliyor. Geçtiğimiz Perşembe günü Google tarafından yapılan açıklamaya göre, pil ömrünün artırılması, CPU ile ağ kullanımının azaltılması gibi hedefler doğrultusunda, çok fazla kaynak tüketen reklamlar Ağustos ayından itibaren engellenmeye başlanacak.
Google’ın bu girişimi ile birlikte, gereksiz derecede büyük dosya boyutlarına sahip görüntüler kullanan, 4 megabayttan fazla ağ verisi gerektiren veya tarayıcıyı 60 saniyeden fazla meşgul eden reklamlar engelleniş olacak. Google bu gibi işlemlerde ‘reklam kaldırıldı’ şeklinde bir uyarı gösterecek.
Google’ın reklam konusundaki bu yeni girişimi, kullanıcıların web deneyimini geliştirme ve internet dolaşımı sırasında ortaya çıkan hataları giderme çabasından kaynaklandığı ifade ediliyor. Google için oldukça cesur bir adım olarak görülen reklam engelleme özelliği daha önce Vivaldi, Mozilla, Opera, Microsoft Edge ve Apple Safari gibi diğer tarayıcılarda bulunmaktaydı.
Yalnızca sınırları aşan reklamlar engellenecek
Reklam verenler tarafından pek de hoş karşılanmayacak olan bu karara göre yalnızca Google’ın belirlediği sınırları aşan reklamlar engellenecek. Chrome’un program yöneticisi olan Marshall Vale’nin ilgili açıklamada yer alan ifadelerine göre, reklamların yalnızca %0.3’ü bu karardan etkilenecek. Yani ortalama olarak görüntülenen 300 reklamdan yalnızca 1’i kaynak tüketiminden ötürü engellenecek.
Yasakla birlikte kullanıcıların ağ verilerinin %27’sini ve CPU’nun %28’ini boş yere meşgul eden reklamlar görüntülenmeden engellenmiş olacak. Bu sayede pil tüketimi azaltılacak ve gereksiz kaynak tüketimi yapılmadığı için cihazlar daha hızlı ve daha stabil çalışacak.
Gelirlerinin büyük bir kısmını çevirimiçi reklamlardan elde elde eden Google, 2016 yılında Chrome’dan reklamları engellemeyeceğini açıklamıştı. Bu sebeple bazı Chrome kullanıcıları rahatsız edici reklamlardan kurtulmak adına üçüncü parti yazılımları kullanmaya başlamış, bazıları ise tarayıcılarını değiştirme yoluna gitmişti.
Bu kararla birlikte uzun süredir hız ve stabilizasyon şikayetleri alan Chrome, kullanıcı tarafında yaşanan problemleri bir nebze daha gidermiş olacak. Chrome, geçen günlerde duyurduğu sekme gruplandırma özelliğiyle de birlikte rakipleriyle olan mücadelesinde elini güçlendirmiş olacak.