Clubhouse nedir, Clubhouse’a nasıl girilir ve nasıl üye olunur soruları bugünlerde herkesin araştırdığı konular arasında yer alıyor. Peki son günlerin popüler sosyal medya ağı Clubhouse, ne için kullanılıyor, neler yapılabiliyor, kimler Clubhouse kullanıyor? Hepsi ve daha fazlasını sizler için bir araya getirdik. İşte Clubhouse hakkında bilmeniz gereken her şey.
- LEGO, çocuklar için TikTok benzeri VIDIYO uygulamasını tanıttı
- Sosyal medyada fenomen oldu: Anime filtresi nasıl kullanılır?
- Instagram, hikayelerin bilgisayardan izleme deneyimini iyileştiriyor
Son yıllarda, canlı akış içerikleri ve podcast’ler küresel manada eğlence piyasasının önemli oyuncuları haline geldi. Bu tür içeriklerin dağıtımı için oluşturulmuş platformlar hızlı bir biçimde oldukça popüler bir hale gelip güç kazanmaya başladı.
Ses akışına odaklanan ve halihazırda bir milyon aktif kullanıcısı bulunan Clubhouse bunun son ve en güçlü örneklerinden bir tanesi. Her geçen gün daha da popüler hale gelen Clubhouse, daha şimdiden binlerce Türk kullanıcıya da ulaşmış durumda. Şimdi gelin Clubhouse’a yakından bakalım.
Clubhouse nedir?
Clubhouse, canlı akış içeriğini ve podcast’leri birleştirerek her iki format arasında bir melez oluşturan, son haftaların en önemli sosyal medya ağıdır. Twitch’e oldukça benzeyen bu ağ tamamen ses odaklıdır.
Fikir, 2020 yılında Paul Davidson ve Rohan Seth tarafından ortaya atılmış ve katılımcıların herhangi bir konu hakkında herhangi bir sınırlama olmaksızın konuşabileceği sohbet odaları oluşturulmasına izin verilmiştir.
Kısa sürede dünyayı kasıp kavuran bu platform, ses kalitesine önem vermeden telefonun veya kulaklığın mikrofonundan ses yakalamak için tasarlanmış ve kullanıcıların profesyonel ekipmana ihtiyaç duymadan, kendilerini doğal bir biçimde ifade edebilmelerine imkan tanımıştır.
Sesli sosyal ağ: Clubhouse
Bahsettiğimiz üzere Clubhouse, içeriğin ses formatında iletilmesine odaklanmış bir sosyal ağdır, bu nedenle diğer etkileşim türlerini kullanma imkanı yoktur. Bu, onu bu sosyal ağa erişen kitle üzerinde daha büyük bir kontrole sahip kılmış ve (daha sonra tartışacağımız diğer yönlerden ayrı olarak) bu nedenle içeriği doğrudan filtrelemenin bir yolu olmuştur.
Clubhouse’un en çarpıcı yönlerinden biri, Twitter’ın üzerinde çalıştığı, podcast tarzı akış içeriğiyle ilgili projelerden birine çok benziyor olmasıdır.
Clubhouse’a nasıl girilir?
Clubhouse, şu anda oldukça özel bir sosyal ağdır ve bununla, içerisinde yalnızca ses içeriği olduğunu kastetmiyoruz, Zira Clubhouse’a girmenin şu an için tek yolu, platforma üye olan birinden size özel olarak gönderilen bir davetiye almaktır.
Bununla birlikte, farklı bir seçenek daha mevcuttur. Bu, kullanıcı adınızı rezerve etmek için bekleme listesine kaydolmaktır. Bu yalnızca iOS kullanıcıları için geçerlidir ve uygulama şu anda Beta aşamasındadır.
Clubhouse, tüm kullanıcılara ne zaman açılacak?
Clubhouse şu anda Beta aşamasında ve geliştirme aşamasındadır. Ek olarak, yalnızca iOS için kullanılabilmektedir Uygulamanın yaratıcıları, Clubhouse’un çok yakında tüm Android akıllı telefonlara geleceğini belirtmektedir.
Clubhouse’un şu anda diğer işletim sistemleri için ne zaman kullanılabilir olacağı bilinmemektedir. Ancak bu gerçekleştiğinde, sunduğu imkanlardan ötürü birçok insan için inanılmaz bir araç haline gelebilir.
Örneğin, konuşmacıların bilgi aktarabileceği çevrimiçi sınıflar, konferanslar, forumlar ve diğer birçok aktivite için Clubhouse oldukça ideal olacak, odadaki bir moderatör şüpheleri açıklığa kavuşturmak, konuyu daha iyi açıklamak veya konuyu anlaşılabilir bir hale getirmek için katılımcıların etkileşimini kontrol edebilecektir.
Clubhouse’u kimler kullanıyor?
Clubhouse uygulamasını kullananlar arasında çok sayıda ünlü bulunmaktadır. Chris Roch ve Drake uygulamayı kullananlar arasında yer almaktadır. En son Elon Musk da Twitter hesabında Clubhouse uygulamasını kullanıcılarına tavsiye etmiştir.
Türk kullanıcı sayısı da günden güne artan platformun üyeleri arasında çok sayıda Türk Youtuber ve ünlü bulunmaktadır.