SEO, site ziyaretçilerinin sorularını yanıtlamakla giderek daha fazla ilgili oldukça, kullanılan araçlar da gelişiyor, biz de bu yazıda yapay zeka (AI) kullanımını ve en iyi araçları anlatıyoruz.
İnternetteki içerik miktarı nasıl büyüyor?
İnternetteki içerik miktarı artmaya devam ediyor; resimler, videolar, blogların sayısı her geçen gün artıyor. Internet Live Stats’e göre, biz bu yazıyı yazdığımız sırada dünyadaki istatistikler aşağıdaki gibiydi:
- 4.731.555.640 internet kullanıcısı (toplam)
- 1.813.318.128 adet web sitesi (toplam)
- 216.360.000.000 adet gönderilen e-posta (bugün)
- 6.116.000.000 adet Google araması (bugün)
- 5.878.600 adet blog yazısı (bugün)
İnternetteki içeriğin% 90’ından fazlasının Google üzerinden organik trafik almadığı düşünüldüğünde, yeni içerik üretmek için ilham bulmak güçleşiyor.
Eskiden, normal SEO teknikleriyle Google’da üst sıralarda yer alabiliyordunuz. Ancak günümüzde üst sıralara çıkabilmek biraz daha fazla zaman alıyor. Bunun nedeni ise, Google’ın yapay zekayı giderek daha fazla kullanıyor olması. Yapay Zeka, dünyada giderek daha fazla yerde ve şekilde uygulanıyor, peki bu SEO için ne anlama geliyor?
Yapay Zeka (AI), SEO için ne işe yarar?
AI, belirli görevleri yerine getirmek ve toplanan verilere ve bilgilere dayanarak bu süreçte kendilerini geliştirmek için kendi zekamızı taklit eden sistemler veya makineleri anlatan bir kavramdır. Yapay zekanın amacı, makinelerin emek yoğun ve sıradan düşünce süreçlerini bizden devralmasıdır. Bu durum, Yapay zekanın Googles RankBrain ve BERT gibi arama motorları tarafından kullanılan algoritmalarda önemli bir bileşen haline gelmesinde rol oynuyor.
Kısacası, AI’yı anlar ve arama motorlarını nasıl etkiler, bilirseniz, SEO’nuza büyük bir destek sağlayabilirsiniz. Web sitenizde hangi içeriğin eksik olduğu ve hangi trend konularının olduğu gibi verileri analiz etmekten tutun da SEO stratejinizi etkileyen her şeyi keşfetmekte yapay zekadan faydalanabilirsiniz.
Yapay zeka, SEO için neden önemli?
Geçmişte, arama motorları yalnızca doğru anahtar kelimeleri doğru yere yerleştirmek gibi basmakalıp teknikler temelinde çalışıyordu. Ancak günümüzde, içeriğin kullanıcı ve arama sorgusu için alaka düzeyine giderek daha fazla bakıyorlar. İşte bu yüzden SEO artık sadece anahtar kelimelerle ilgili değil, gittikçe daha çok şey hakkında olmaya doğru ilerliyor. Aşağıdaki sorular da bu yüzden önem taşıyor:
Arama niyeti (search intent): Arama sorgusunun amacı ve amacı nedir?
Kullanıcı memnuniyeti: Arama sorgusuna en iyi yanıtları kim veriyor?
Kısacası, web sitenizi alakalı anahtar kelimelerle doldurmak, aslında Hummingbird üncellemesinden bu yana uzun süredir işe yaramıyor. Şimdi ihtiyacınız olan şeyler ise şöyle:
- İçerik sahibi olarak DA (alan adı otoritesi) artırmak için güçlü bir geri bağlantı (backlink) profili
- Yapay zeka için optimize edilmiş bir web sitesi
Arama motorları, kullanıcı hareketlerini yakından inceler ve bunu gelecekte daha da fazla yapacak. Her arama sorgusu ile ziyaretçilerin en çok hangi web sitesini beğendiğini anlayarak sıralamaları da bunun için yapacak.
Web sitenizi yapay zeka için nasıl optimize edebilirsiniz?
İçerik ve bağlantılar için fırsatları keşfedin
SEO’nun en önemli yönlerinden biri, henüz geçerli olmayan alakalı anahtar kelimelerde veya konularda sıralama yapmak için yeni fırsatlar ve olasılıklar keşfetmektir. Bunu, AI kullanan ve daha fazla bilgi veren SEO araçlarını kullanarak yapabilirsiniz.
Dikkat etmeniz gerekenler:
- Odaklanmanız gereken anahtar kelimeler veya konular
- Link oluşturma olanakları
Bright Edge gibi AI odaklı SEO araçlarını kullanarak sağlam bir içerik stratejisi geliştirebilirsiniz. Rekabette öne geçmek için çok açık olmayan anahtar kelimelere, içerik fikirlerine ve stratejilere ihtiyacınız var. Rakiplerinizin yakalayamadığı fırsatlar böylece elinize geçecektir.
AI ile içerik oluşturma
Bright Edge gibi yapay zeka destekli araçlarla içerik keşfetmek, yapacaklarınızın yalnızca başlangıcıdır. Çünkü SEO’nuzu geliştiren en uygun içeriği geliştirmek için de yapay zekadan faydalanabilirsiniz. Bright Edge gibi bir araca anahtar kelimeler veya konular koyarsanız, ihtiyaçlarınıza uyan içerik için internette arama yapacaktır. Daha sonra aşağıdakileri size sunar:
- Henüz sıralanmadığınız ancak içeriğinizle alakalı konular / anahtar kelimeler
- Güncel konular / trend konular
Bu tür içgörülerle, arama sorgusuna yanıt veren içerikleri daha kolay ve hızlı oluşturabilirsiniz. Bugün içerik oluşturmak artık Google’da sıralandığınız içerikle ilgili değildir. Arama niyetindeki sorularını cevaplamak daha önemlidir ve yapay zeka size bu konuda yardımcı olabilir.
İçeriği yapay zeka ile optimize etme
Yapay zeka ortaya çıkana kadar, içerik optimizasyonu doğru yerde doğru anahtar kelimeler, dahili bağlantılar, URL yapısı vb. ile ilgiliydi. Aslında bunlar hala oldukça önemli. Ancak günümüzde arama motorları bu klasik kriterlerin ötesine bakıyorlar. Bir aramanın gerçek niyetini bulmada bize göre çok daha iyiler. Bunları, kullanıcı davranışları aracılığıyla belirleyebiliyorlar.
Ahrefs de AI kullanan bir SEO aracıdır ve onunla içeriğinizi arama niyetine göre optimize etmek için aşağıdakileri yapabilirsiniz:
- Belirli bir arama sorgusu için tüm bilgileri ve yanıtları içeren anahtar kelime temaları veya içerik kümeleri oluşturma
- Bir makalenin optimum uzunluğunu belirleme
- Anahtar kelimeleri ve LSI veya ilgili anahtar kelimeleri bulma
Yapay zeka ile içeriği Google’ın EAT puanını en iyi şekilde karşılayacak şekilde sunabilirsiniz. Örneğin, konudaki otoritenize mümkün olduğunca çok katkıda bulunacak şekilde bilgilerinizin kaynak ve bağlantılarla desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Bu da, Google’ın arama sonuçlarında öne sürmeyi tercih ettiği içeriktir, dolayısıyla SEO’nuza katkı sağlar.
Son olarak, yazım ve dil bilgisinin ötesine geçen ipuçları ve önerilerle sorunsuz çalışmayan bir metni optimize etmenize yardımcı olabilecek Atomic Reach ve Grammarly gibi yazma araçları vardır.
Sesli Arama için AI ile optimize etme
Sesli Arama, gittikçe daha fazla cihaz tarafından desteklendikçe ve daha fazla insan rahatlığını deneyimledikçe adeta bir patlama yaşıyor. İnsanlar yazılandan farklı şekilde konuştuğu için, bunun SEO için de bazı sonuçları vardır. Kısacası, Sesli Arama için optimize etmek bir zorunluluktur ve AI size bu konuda da yardımcı olabilir.
Örneğin, Frase gibi bir araçla, insanların sorduğu soruları sesli aramayı kullanarak öğrenebilirsiniz. Bu soruları içeriğinize ekler ve doğru cevaplarsanız, rekabette büyük bir adım ilerleyebilirsiniz. Ayrıca, Sesli Arama kelimenin tam anlamıyla konuşulan bir dili karşılar ve AI kullanan Grammarly ve Hemingway gibi araçlar, bu konuda size yardımcı olabilir.