Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Teknoloji

Dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı, çerezleri ilk kez geride bıraktı

Adform’un yakın zaman önce hayata geçirdiği FIRST-PARTY NOW programı, hem reklamverenlerin hem de yayıncıların çerezsiz bir geleceğe hazırlanmalarında önemli bir rol oynuyor. Adform program kapsamında gerçekleştirdiği testlerde, son iki ay içinde üçüncü taraf çerez gösterimlerinden daha fazla birinci taraf kimlik gösterimi kaydedildi.

Yazar: DIGITAL REPORT
08/10/2021
Kategori: Teknoloji
Dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı, çerezleri ilk kez geride bıraktı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Reklam teknolojileri şirketi Adform, yayıncıların üçüncü taraf çerezlerden dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı konusunda önemli aşamalar kaydettiği şu günlerde, reklamverenlerin çerezlere olan bağlılığı azaltmak için FIRST-PARTY NOW programını başlattı. Son dönemde Birleşik Krallık, Almanya, Norveç ve Danimarka dahil olmak üzere birçok pazarda, reklamverenler yalnızca birinci taraf kimliklerin kullanımı hakkında önemli veriler toplamakla kalmadı, aynı zamanda Safari gibi çerezsiz ortamlarda da iyileştirilmiş sonuçlar elde etti.

Google Chrome‘un üçüncü taraf çerezlerin kaldırılmasını erteleme kararına rağmen, reklamverenler ve yayıncılar sektörün çerezsiz geleceği için var güçleriyle çalışmaya devam ediyor. Modern pazarlamanın gereksinimlerini 360 derece hizmet çatısıyla sağlayan bağımsız küresel reklam yönetim platformu olan Adform’un son raporları, birinci taraf kimliklerin yaygınlaşması konusundaki bu çabayı işaret ediyor. Birçok küresel reklamveren ve ajans için bir test pazarı olan Danimarka’da bu yılın Haziran ve Temmuz aylarında yapılan ölçümlerde, birinci taraf kimlik tabanlı gösterimlere yapılan medya harcamalarının ilk kez üçüncü taraf çerez tabanlı gösterimleri geride bıraktığı ortaya çıktı.

Adform tarafından gerçekleştirilen bu programa katılanlar arasında Vodafone İngiltere, Vodafone Almanya, American Express Nordics, Coop, Telenor Nordics ve Mercedes Norveç yer alıyor. Bu test çalışmaları, artan baskı altında olan pazarlama yöneticilerinin ekiplerini ve değer zincirini geleceğe hazırlamalarına yardımcı oluyor.

Adform’un Kurucu Ortağı Jakob Bak programı şöyle değerlendirdi: “Gerçek şu ki, birçok küresel marka, üçüncü taraf çerezlerin olmadığı bir geleceğe hazırlanmak için hemen hemen hiç bir şey yapmıyor. Yayıncılar ise çeressiz bir geleceğe hazır olduklarını kanıtladılar. Artık bu sürece markaları da dahil etmemiz gerekiyor. FIRST-PARTY NOW gibi programlar bu açıdan büyük önem taşıyor. Başlattığımız bu programa dünyanın önde gelen yayıncılarının ve markalarının katılımından memnuniyet duyuyoruz.”

Adform’un konuyla ilgili güncel verilerine göre, yayıncıların çoğunluğunun teklif akışında zaten kimlikleri paylaştığı önemli Avrupa pazarlarında birinci taraf kimliklerin benimsendiğini gösteriyor. Buna göre benimsenme oranları aşağıdaki şekilde gerçekleşti.

Dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı, çerezleri ilk kez geride bıraktı
Dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı, çerezleri ilk kez geride bıraktı

Adform’un FIRST-PARTY NOW kapsamında yürütülen çerezsiz kampanyalar

Adform, FIRST-PARTY NOW kapsamında yürütülen çerezsiz kampanyalarla, üçüncü taraf çerezlerin hayatımızda olmadığı bir geleceğin mümkün olduğunu gösteriyor ve sektörü birinci taraf kimliklerin benimsenmesi konusunda teşvik etmeye devam ediyor. Halihazırda birçok pazarda çerezsiz tarayıcılar, trafiğin yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor. Bu nedenle, birinci taraf ID’lere geçişin her durumda yayıncı geliri ve kampanya performansı üzerinde önemli bir yaratacağı açık bir şekilde ortada.

 

Jakob Bak değerlendirmelerine şöyle devam etti: “Programın amacı markalara, ajanslara ve yayıncılara medya satın alma, planlama, yürütme ve temel KPI’larını birinci taraf ortamında çalışacak şekilde nasıl değiştirmeleri gerektiği konusunda önemli bilgiler sağlamak.  Google’ın daha önceki Chrome’daki kadar üçüncü parti çerezlere olan desteğini 2022’de sonlandıracağı haberi, birinci taraf kimliklere geçişi tetikledi ve birinci taraf verilerinin kullanılabilirliğini artırdı. Ancak yeni odak noktası artık Safari ve Mozilla‘nın yanı sıra Uygulama İçi, CTV ve Ses gibi diğer çerezsiz ortamlarda da kazanmak üzerine. Neyse ki, gerekli teknoloji ve bunun yayıncılar tarafından benimsenmesi ile büyük ölçekli kampanyalar yürütebilmek konusunda epeyce yol alındı.”

Dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı, çerezleri ilk kez geride bıraktı
Dijital reklamda birinci taraf kimlik kullanımı, çerezleri ilk kez geride bıraktı

Vodafone Birleşik Krallık Programatik Lideri Richard Kanolik, “Bir marka olarak, üçüncü taraf çerezlerin kaybının reklam ekosistemimiz üzerinde ne gibi etkileri olacağına dair içgörüler toplamamız çok önemli. Yayıncıların çerez sonrası dünyaya hazır olduğunu vurgulayan Adform’un verileri sayesinde, Vodafone UK olarak, 2023’e hazır olmak FIRST-PARTY NOW programına katılan markalardan biri olmaktan ve sektöre birinci taraf kimlikleri kullanarak harika sonuçlar elde edebileceğimizi göstermekten heyecan duyuyoruz” dedi.

Omnicom Media Group’ta Dijital Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Matt Simpson, “FIRST-PARTY NOW, çerez sorununa nasıl yaklaştığımıza dair çok uygun bir program, bu nedenle biz programa birkaç önemli müşterimizle ve farklı pazarlarda katılıyoruz. Seçimimizi,

birinci taraf kimlikleri benimseme ve bu konuda sahip olunan yetenekler açısından hangi pazarların önde olduğuna bakarak yaptık. Deneme kampanyalarına ilişkin önemli sonuçları ve öngörüleri toplamayı sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.

Etiketler: Adform FlowBirinci taraf kimlik kullanımıÇerezlerdijital reklamFIRST-PARTY NOWteknolojiVodafone İngiltere

İLGİLİ YAZILAR

NVIDIA Studio'da fantastik yaratıklar canlandırılıyor
Teknoloji

Konsept sanatçısı Pablo Muñoz Gómez, NVIDIA Studio’da fantastik yaratıkları canlandırıyor

Yazar: DIGITAL REPORT

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca...

Devamını oku
Kötü amaçlı yazılım saldırıları nedir, nasıl korunulur?
Güvenlik

Şirketler siber güvenlik çözümlerine yeterince önem veriyor mu?

Yazar: DIGITAL REPORT

Günümüzde gelişmiş kötü amaçlı yazılım saldırılarına karşı koruma süreçleri uygulanırken iyi performans, kullanılabilirlik ve kaliteli teknik destek gibi noktalara dikkat...

Devamını oku
MTU dizel motorları nedir?
Teknoloji

Rolls-Royce, MTU jeneratörleri ile “net sıfır” hedefine doğru ilerliyor

Yazar: DIGITAL REPORT

Rolls-Royce Power Systems İş Birimi, MTU dizel motorlarının sürdürülebilir yakıtlarla çalışabildiğini onaylıyor. Rolls-Royce, elektrik üretiminde EN15940 sertifikalı sentetik dizel yakıtları...

Devamını oku
vivo X80 ve X80 Pro: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Vivo’nun yeni amiral gemisi X80 ve X80 Pro tanıtıldı

Yazar: DIGITAL REPORT

vivo, ZEISS iş birliği ile amiral gemisi vivo X80 ve X80 Pro'yu kullanıcıların beğenisine sunuyor. vivo X80 ve X80 Pro:...

Devamını oku

SON YAZILAR

İnceleme: Beyaz Yakalının Rehberi

Perakende Sektörü 2022 İnovasyon Raporu yayınlandı

Türk kripto para yatırımcıları neye, niçin yatırım yapıyor?

HUAWEI’nin yeni katlanabilir akıllı telefonu HUAWEI Mate Xs 2 ön satışta çıktı

LG 27 inçlik Nano IPS Ekrana sahip yeni oyun monitörünü tanıttı

GeForce Now’a Temmuz ayında 13 yeni oyun geliyor

El Salvador 19 bin dolar sınırından 80 bitcoin satın aldı

Cuphead: The Delicious Last Course DLC paketi yayınlandı

Netflix ve Spotify’dan Stranger Things için iş birliği: Vecna’dan kaçma ​​şarkınızı bulun

Bitexen, 200’ü aşkın coin listeleyen ilk Türk alım-satım platformu oldu

ÇOK OKUNANLAR

İnceleme: Elden Ring
Teknoloji

İnceleme: Beyaz Yakalının Rehberi

Yeni kimlik kartlarında e-İmza dönemi başlıyor
Teknoloji

Yeni kimlik kartlarında e-İmza dönemi başlıyor

WhatsApp arama tarihi hatasını düzeltti
Teknoloji

WhatsApp arama tarihi hatasını düzeltti: Çağrılar 1970 tarihli görünüyordu

Elon Musk Dogecoin açıklaması: Destek vermeye devam edeceğim
Kripto

Elon Musk’tan dogecoin’e tam destek

SON REHBERLER

Macbook’ta iMessages nasıl kapatılır?

Steam’de dil nasıl değiştirilir?

Excel’de çubuk grafik nasıl oluşturulur?

iPhone Face ID’ye ikinci yüz nasıl eklenir?

Cuphead: The Delicious Last Course Graveyard bulmaca cevapları

Mac dikte nasıl kullanılır?

Fortnite x Fall Guys: Fortnite’da Major Mancake görünümü nasıl elde edilir?

Instagram kamera açılmıyor sorunu nasıl çözülür?

Spotify Iceberg Chart nasıl yapılır?

Metaverse emlak danışmanlığı nasıl yapılır?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ