- Microsoft, iş uygulamaları portföyü için tekrarlayan görevleri otomatikleştirmeyi ve iş akışlarını kolaylaştırmayı amaçlayan yeni bir dizi yapay zeka ürün güncellemesini duyurdu.
- Güncellemeler hem Power Platform hem de Dynamics 365’i kapsıyor. Dynamics 365 Copilot, müşterilere e-posta yanıtları oluşturmak ve Outlook’ta bir Teams toplantısının e-posta özetini oluşturmak gibi daha tekrarlayan satış ve müşteri hizmetleri görevlerinden bazılarını otomatikleştirebilen yeni bir yapay zeka özelliğidir.
- Dynamics 365 Copilot ayrıca pazarlamacıların daha önce dikkate almadıkları müşteri segmentleri hakkında öneriler almalarına ve e-posta kampanyaları için fikirler üretmelerine yardımcı olabilir.
- Microsoft’un yeni yapay zeka özellikleri OpenAI teknolojisinden güç alıyor ve OpenAI’nin API’sine kurumsal olarak uyarlanmış erişim sağlayan Azure OpenAI Hizmeti kullanılarak oluşturuldu.
- Dynamics 365 Copilot, mevcut Dynamics 365 lisanslarına ek bir ücret ödemeden dahil edilecek ve 6 Mart’ta önizleme sürümüyle kullanıma sunulacak, daha sonraki bir tarihte ise genel kullanıma açılacak.
Dynamics 365 Copilot özelliğiyle tanışın. Microsoft, şirketin iş uygulamaları portföyünün “yeni nesli” olarak tanımladığı en son yapay zeka ürün güncellemelerini yayınladığını duyurdu. Güncellemeler, Microsoft’un kurumsal kaynak planlama (ERP) paketi Power Platform ve Dynamics 365 ile müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) araçlarında yapılan geliştirmeleri içeriyor.
Dynamics 365 Copilot nedir?
Microsoft İş Uygulamaları ve Platformları Kurumsal Başkan Yardımcısı Charles Lamanna, TechCrunch‘a verdiği son röportajda, bu güncellemelerin Microsoft’un otomasyon yolculuğunda mantıklı bir sonraki adımı temsil ettiğini belirtti. Yeni özellikler, yapay zeka girişimi OpenAI’nin teknolojisiyle destekleniyor ve OpenAI’nin API’sine kurumsal olarak uyarlanmış erişim sağlayan Microsoft’un Azure OpenAI Hizmeti kullanılarak oluşturuldu. Bu son güncellemeler, dört yıl önce Power Platform’da OpenAI metin üreten yapay zeka modellerinin kullanıma sunulmasının ve yakın zamanda Microsoft’un satıcı deneyimi uygulaması Viva Sales’te üretken yapay zeka özelliklerinin kullanıma sunulmasının ardından geldi.
Microsoft’un İş Uygulamaları ve Platformlarından Sorumlu Kurumsal Başkan Yardımcısı Charles Lamanna’ya göre, şirket son dört yıldır işyerine üretken yapay zeka ve temel modelleri getirmek için çalışıyor. Microsoft, teknolojisini Microsoft’un kendi ürünlerinde ve Azure OpenAI Hizmeti aracılığıyla ticarileştirmek için yapay zeka girişimi OpenAI ile uzun süredir devam eden bir ortaklığa sahip. Lamanna e-posta yoluyla yaptığı açıklamada, şirketin teknoloji ve ürünün dönüştürücü müşteri sonuçları sağlayabileceği kritik bir dönüm noktasına ulaştığını belirtti.
Microsoft, Dynamics 365’te GitHub’ın Copilot hizmetinden ilham alan Copilot adlı yeni bir özellik sunuyor. Dynamics 365 Copilot’un amacı, tekrar eden bazı satış ve müşteri hizmetleri görevlerini otomatikleştirmek.
Dynamics 365 Sales ve Viva Sales’te Copilot, müşterilere e-posta yanıtları oluşturmaya ve Outlook’ta bir Teams toplantısının e-posta özetini oluşturmaya yardımcı olabilir. Charles Lamanna, toplantı özeti özelliğinin satıcının CRM’inden ürün ve fiyatlandırma bilgileri gibi ayrıntıları aldığını ve bunları kaydedilen Teams görüşmesinden elde edilen bilgilerle birleştirdiğini açıklıyor. Bu yeni özelliğin amacı, iş akışlarını kolaylaştırmak ve satış ve müşteri hizmetleri operasyonlarında verimliliği artırmak.
“Müşterilerin CRM, ERP ve diğer kurumsal veri kaynaklarındaki bilgilere çalışma zamanında güvenli ve akıllı bir şekilde erişiyoruz. Her müşteri için ayarlanmış yanıtlar üretmek üzere kurumsal verileri temel bilgilerle birleştirmek için büyük dil modelleri kullanıyoruz. Daha da önemlisi, modelleri eğitmek için müşterilerin verilerini kullanmıyoruz,” diyor Lamanna.
Bu arada, Dynamics 365 Müşteri Hizmetleri’nde Copilot, sohbet veya e-posta yoluyla müşteri sorularına “bağlamsal yanıtlar” oluşturabilir ve müşteri hizmetleri temsilcileri için bilgi tabanlarından ve vaka geçmişinden yararlanan bir “etkileşimli sohbet deneyimi” sağlayabilir.
Bu özellikler, Power Virtual Agents’taki yeni “konuşma güçlendiriciler” özelliğini tamamlayarak şirketlerin sohbet botlarını web siteleri veya bilgi tabanları gibi kaynaklara bağlayarak botun eğitilmediği sorulara yanıt vermesini sağlıyor. Microsoft’un AI Builder aracı ayrıca kurumların Power Automate ve Power Apps çözümlerine metin oluşturma özellikleri eklemesine olanak tanıyan yeni bir “GPT” modeli de içeriyor.
Lamanna’ya göre bu yeni model, bir araştırmacı için haftalık raporlardan metin özetlemek veya bir pazarlama yöneticisi için belirli anahtar kelimelere veya konulara dayalı olarak hedeflenmiş içerik fikirleri oluşturmak gibi çeşitli senaryolarda kullanılabilir. Bu yeni özellikler, çeşitli iş fonksiyonlarında üretkenliği artırmak ve manuel çabayı azaltmak için tasarlandı.
Microsoft’un Bing Chat gibi üretken metin teknolojisine yakın zamanda girmesiyle birlikte, bazıları şirketin teknolojisini kendi uygulamaları için kullanmakta tereddüt edebilir, hatalı çalışabileceğinden veya hatalara neden olabileceğinden korkabilir. Ancak Charles Lamanna, yeni konuşma güçlendiricilerin, GPT modelinin ve Copilot’un her müşterinin CRM, ERP ve diğer veri kaynaklarına dayandığını ve gerçeğe dayandıklarını garanti ederek kullanıcılara güvence veriyor. Bu yapay zeka araçları, mevcut veri kaynaklarından yararlanarak müşteri sorularına doğru ve ilgili yanıtlar sağlayabilir ve tekrarlayan görevleri otomatikleştirerek çalışanların daha yüksek öncelikli işlere odaklanmaları için zaman kazandırabilir.
Kullanıcıların Copilot gibi yapay zeka araçları tarafından oluşturulan içeriğin doğruluğunu teyit etmeleri gerekebileceğini unutmamak gerekiyor. Otomasyon önyargısı üzerine yapılan çalışmalar, kullanıcıların yapay zekaya çok fazla güvenmeye eğilimli olabileceğini gösteriyor. Bununla birlikte, Dynamics 365 Copilot’un diğer özelliklerinin bu tür potansiyel sorunlara yol açma olasılığı daha düşük.
Örneğin, Dynamics 365 Customer Insights ve Dynamics 365 Marketing’de Copilot, pazarlamacılara daha önce düşünmemiş olabilecekleri müşteri segmentleri için öneriler sunabilir ve kendi kelimeleriyle tanımlayarak hedef segmentler oluşturmalarına olanak tanır.
Araç ayrıca, pazarlamacıların taleplerine göre bir kuruluşun mevcut pazarlama e-postalarından ve bir dizi internet kaynağından yararlanarak e-posta kampanyaları için fikirler üretebilir. Genel olarak Copilot’un yetenekleri, işletmelere bir dizi işlevi kolaylaştırma ve otomatikleştirme konusunda yardımcı olmak, potansiyel olarak üretkenliği artırmak ve manuel çabayı azaltmak için tasarlandı.
CRM pazarındaki ana rakibi Salesforce, CRM ürünlerine yapay zeka destekli yetenekleri yıllardır dahil ettiğinden, Microsoft bazı alanlarda yetişmeye çalışıyor olabilir. Ayrıca, Glint gibi girişimler müşteri hizmetleri iş akışlarını otomatikleştirmek için yapay zekayı benimsiyor. Bununla birlikte, daha fazla pazarlamacı yapay zekayı içerik stratejilerine entegre etmeyi planladığından, bu yetenekleri pazara ilk kimin sunacağından daha önemli olabilecek şey, bunları geniş ölçekte kimin dağıtabileceğidir.
Yapay zekayı geniş ölçekte kullanma becerisi, işletmelere önemli bir rekabet avantajı sağlayarak operasyonel verimliliği artırmalarına ve müşteri deneyimlerini geliştirmelerine olanak tanıyabilir. Bu sebeple, Microsoft bazı açılardan geride kalmış olsa da, şirketin Copilot da dahil olmak üzere son yapay zeka ürün güncellemeleri, sektör trendlerine ayak uydurma ve müşteriler için dönüştürücü sonuçlar sunma konusundaki kararlılığını gösteriyor.
Microsoft, Bing AI’yi mobil işletim sistemlerine ve uygulamalara entegre edecek
“CRM ve ERP uzun zamandır kritik öneme sahip müşteri ve iş veri kaynaklarıdır; ancak genellikle manuel veri girişi, içerik oluşturma ve not alma gibi zahmetli görevler gerektiriyorlar. Dynamics 365 Copilot bu sıkıcı görevleri otomatikleştiriyor ve işgücünün tüm yaratıcılığını ortaya çıkarıyor.”
Dynamics 365 Copilot’un özellikleri satış operasyonlarının ötesine geçerek e-ticaret alanına da uzanıyor ve Dynamics 365 Business Central e-ticaret ürün listelerinin oluşturulmasını kolaylaştıracak bir araç sunuyor. Charles Lamanna’ya göre Copilot renk, malzeme ve boyut gibi ürün özelliklerinin yanı sıra ses tonu, format ve uzunluk gibi faktörleri ayarlayarak özelleştirilebilen açıklamalar da oluşturabiliyor.
Bu özellik, Lamanna’nın dolaylı olarak kabul ettiği Shopify’ın yakın zamanda tanıttığı yapay zeka tarafından oluşturulan ürün açıklamaları aracına benziyor. Shopify kullanan Business Central müşterilerinin, yapay zeka tarafından oluşturulan açıklamalara sahip ürünleri yalnızca birkaç tıklamayla Shopify mağazalarında yayınlayabileceklerini belirtti. Yine de, bu açıklamaların doğruluk açısından gözden geçirilmesinin önemini de vurguladı. Bu özellik, işletmelere ürün listeleri oluştururken zaman ve emek tasarrufu sağlarken açıklamaların kalitesini ve tutarlılığını da artırabilir.
Özelliklerine ek olarak, Microsoft Supply Chain Center’daki Copilot, hava durumu, finans ve coğrafya gibi tedarik zinciri süreçlerini potansiyel olarak etkileyebilecek sorunları proaktif olarak işaretlemek için yapay zekadan yararlanabilir. Dynamics 365 Copilot daha sonra etkilenen iş ortaklarını uyarmak için otomatik olarak bir e-posta hazırlayarak tedarik zinciri planlamacılarına operasyonları üzerinde daha fazla görünürlük ve kontrol sağlayabilir.
Charles Lamanna, e-postaları otomatikleştiren bu gibi yapay zeka destekli basit süreçlerin bile üretkenliği önemli ölçüde etkileyebileceğini vurguluyor. Copilot, e-posta bildirimleri gibi görevler için gereken manuel çabayı azaltarak işletmelerin kaynakları daha etkin bir şekilde tahsis etmesini ve daha yüksek değerli faaliyetlere odaklanmasını sağlayabilir. Bu yeni özellikler, Microsoft’un çeşitli sektörlerde üretkenliği ve verimliliği artırmak için yapay zekadan yararlanma konusundaki kararlılığını gösteriyor.
“İş trendleri üzerine yapılan son ankete göre, her 10 çalışandan 9’u işlerinde tekrar eden görevleri azaltmak için yapay zekayı kullanmayı umuyor. Yapay zeka destekli asistanlar artık iş uygulamalarının vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Dynamics 365 Copilot’un çalışanların işlerini daha hızlı yapmalarına yardımcı olacağına inanıyoruz, böylece kuruluşlar uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmak gibi işlerinin yaratıcı ve yenilikçi yönlerine daha fazla zaman ayırabilecekler.”
Bazı pazarlama tüyoları Microsoft’un yeni yapay zeka ürün güncellemelerinin gerçek etkisini gizlese de, şirketin yapay zeka ve otomasyona yatırım yapmaya kararlı olduğu oldukça açık. Microsoft’un Ocak ayında duyurduğu OpenAI’ye yaptığı milyarlarca dolarlık son yatırım, şirketin yatırımın geri dönüşünü görme konusundaki istekliliğini gösteriyor. Dynamics 365 Copilot, Dynamics 365 Sales Enterprise ve Dynamics 365 Customer Service Enterprise gibi mevcut Dynamics 365 lisanslarına sahip müşterilere hiçbir ek ücret ödemeden sunulacak. Araç 6 Mart’ta önizleme sürümüyle kullanıma sunulacak ve daha sonraki bir tarihte genel kullanıma açılacak. Bu yeni yapay zeka özellikleri, Microsoft’un işletmelerin operasyonlarını kolaylaştırmasına, müşteri deneyimlerini iyileştirmesine ve yapay zekanın gücüyle üretkenliği artırmasına yardımcı olmaya yönelik daha geniş stratejisinin bir parçasıdır.
Yapay zeka yarışı hiç bitmeyecek gibi görünüyor. Ayrılmadan önce, en büyük ChatGPT rakiplerine göz atmayı unutmayın!