E-ticaret deneyimini kolaylaştıran uygulama
E-ticaret şirketlerinin kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik alanında gerçekleştirdikleri çalışmalarla ilgili bilgi veren Userspots Kurucusu Mustafa Dalcı, yatırımın geri dönüş oranının 10 ile 100 kat arasında değiştiğini söyledi. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin kullanılabilirlik puanının, dünya ortalaması olan 80’in çok altında kaldığına dikkat çeken Dalcı, kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirliğe önem vermenin satışlar üzerinde de olumlu etkileri bulunduğunu belirtti.
Userspots Kurucusu ve Kullanılabilirlik Analisti Mustafa Dalcı, Türkiye’deki e-ticaret şirketlerinin kullanıcı deneyimi alanında farklı seviyelerde yatırım yaptıklarını söyledi. “Bu görünüm gelecek adına ümit verici olsa da yapılacak yatırımın dönüşü hâlâ sorgulanabiliyor” diye konuşan Dalcı, “Bu konuda yurtdışında yapılmış çok sayıda araştırma sonucu yol gösterici oluyor. Örneğin, son araştırmalara göre, kullanılabilirliğe yapılan yatırımın geri dönüş oranı 10 ile 100 kat arasında değişiyor. Yani e-ticaret deneyimini kolaylaştıran her 1 TL’lik yatırım, e-ticaret şirketine en az 10 TL olarak geri dönüyor” dedi.
Userspots olarak geçtiğimiz aylarda Türkiye’deki e-ticaret sitelerine yönelik bir kullanılabilirlik araştırması yaptıklarını anımsatan Mustafa Dalcı şunları söyledi: “Araştırmamıza göre, ülkemizdeki e-ticaret sitelerinin kullanılabilirlik puanı 100 üzerinden 67,4. Müşteriden müşteriye satış yapan C2C sitelerinde bu ortalama 65,4 iken, müşteriye direkt satış yapan sitelerde 68,9. E-ticaret genelinde dünya ortalaması ise 80,1. Araştırmamız, Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin ortalama puanının ‘C’, dünya genelindeki sitelerin puanının ise ‘B’ sınıfında olduğunu da gösterdi. Yurtdışında Amazon 89,3 puan ile ilk sırada bulunurken, Apple’ın online satış bölümü 88,7 puan ile ikinci, Costco ise 88,2 puan ile üçüncü sırada yer alıyor.”