TikTok, influencerların önerileriyle alışveriş yapma imkanı sunan LTK uygulamasıyla entegre oluyor. Bu yeni özellik ile moda içerik üreticilerinin LTK üzerinden alacakları komisyonları artıracak, tüketicilerin de aradıkları kıyafetlere daha kolay ulaşmalarını sağlayacak. Influencer dünyasında alışverişin nasıl bir değişim yaşayacağını
TikTok ve LTK (eski adıyla LikeToKnow.it ve RewardStyle) uygulamaları, tüketicilere sipariş ettikleri ürünlerle ilgili bilgi sunma konusunda dikkat çekici bir yenilik ortaya çıkarıyor. Örneğin, bir ürünün hangi bedeninin daha uygun olacağını anlamak için kullanıcılar, her iki uygulamada da belirli ürünlerin bedenlerini arayabiliyor. Popüler bir marka ise, kullanıcıların sosyal medyada kendilerine benzer vücut tiplerini modelleyen influencer’ları bulmasına olanak tanıyor. Bu da doğru beden seçimi yapmayı kolaylaştırarak markaların iade oranlarının da düşmesine ön ayak oluyor.
@alwaysmeliss The @Aritzia super puff vest is💯 find this exact look in comments and on my @LTK ♬ original sound – ALWAYSMELISS
Yeni LTK entegrasyonu, TikTok içinde bir içerik üreticisi bir ürün tanıttığında, yorumlar kısmında LTK’daki ürünün linkinin görünmesine olanak tanıyor. İlerleyen dönemlerde bu özellik TikTok’un sosyal medyada olduğu kadar, bir alışveriş uygulaması olarak da konumlanmasına katkı sağlayacak. Böylece TikTok eğlence amaçlı kullanımın yanına, alışverişi de ekleyerek kârlılığını artıracak bir adım atıyor.
@leliassoutherncharm Find this exact @aerie look pinned in the comment or through the link in my bio via @LTK! #leliassoutherncharm #ltksalesalert #ltkholiday #ltkgiftguide #ltktravel #womenssets #leopardprint #sets #airportoutfit #traveloutfit ♬ Espresso – On Vacation Version – Sabrina Carpenter
Yapılan entegrasyonun detayları henüz kesinleşmemekle birlikte, LTK, özelliğin varlığını doğruladı, ancak daha fazla bilgi vermedi. Ayrıca, belirli içerik üreticileri, LTK’nın davet programına katıldıklarını sosyal medya üzerinden duyurdular. Bu durum, TikTok’un influencer işbirlikleri ile alışveriş alanındaki etkisini arttırmak için atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Yani, içerik üreticilerinin ürün tanıtımlarının daha görünür ve erişilebilir hale gelmesi, marka işbirliklerinin artması anlamına geliyor.