Elon Musk, Autopilot’u geliştirmenin zorluklarını hafife aldığını kabul etti. Otopilot sisteminin güvenilirliğini ve güvenliğini korumak giderek daha zor hale geliyor.
Otopilot yazılımı ünlü milyarderin yakın zamanda belirttiği gibi, şirket için muazzam bir zorluk olmaya devam ediyor.Bu hafta sonu Musk, “FSD 9 beta yakında yayınlanacak (…) Yemin ederim!” dedi. Zaten 2018’de ve ardından 2019’da söz vermişti. Zaten 2021’de tekrar yapıyor.
Haha, FSD 9 beta is shipping soon, I swear!
Generalized self-driving is a hard problem, as it requires solving a large part of real-world AI. Didn’t expect it to be so hard, but the difficulty is obvious in retrospect.
Nothing has more degrees of freedom than reality.
— Elon Musk (@elonmusk) July 3, 2021
Tesla’nın CEO’su, “Yaygın otonom sürüş, gerçek dünyadaki AI’nın büyük bir bölümünü çözmeyi gerektirdiğinden zor bir sorun” dedi ve ekledi: “Bu kadar karmaşık olmasını beklemiyorduk, ancak geçmişe bakıldığında zorluk ortada.”.
Musk ayrıca “Hiçbir şeyin gerçeklikten daha fazla özgürlük derecesi yoktur,” diye de ekledi.
Elon Musk ve otopilot eleştirisi
Tesla’nın otopilotun güvenliğini desteklediğini belirtse de, sürücü direksiyonun arkasında dikkatli kaldığı sürece güvenlik gerçekten yüksek düzeye ulaşabiliyor. Yakın zamanda algılama sistemine kullanıcıyı izleyen bir kamera da eklendi.
Find an (empty!) road with a sharp curve and point autopilot at it. For most safety ensure there's an extra space outside the curve so you can catch the car before it crashes into stuff and boom!
(this is 2021.4.18.3 btw)Remember to always pay attention when on AP! pic.twitter.com/g4ukeo82X5
— green (@greentheonly) July 4, 2021
Çin’de yaşanan olayda, Tesla’nın otopilot sistemine sahip bir araç, güvenli bir şekilde virajı almadı ve sistem tarafından uyarıldı.
Bu arada, Nisan ayında, bir grup mühendis bir videoda otopilot sisteminin nasıl kandırılacağını gösterdi. Amaç, direksiyonun önüne kimse oturmadan onu etkinleştirmekti.
Tüketici Raporları’nın resmi YouTube kanalı, otopilotun direksiyon başında biri olmadan çalışabilmesi için bir Model Y’nin sistemlerini nasıl kandırabildiklerini gösteren tartışmalı videoyu yayınladı.
Otopilotun sorunsuz çalışması için sürücü emniyet kemerini takmak, bir zincir ve birkaç temel ağırlık kullanmak yeterliydi.
Tüketici Raporları, “Değerlendirmemizde, sistem yalnızca sürücünün dikkatini verdiğinden emin olmakta başarısız olmakla kalmadı. Ancak orada bir sürücü olup olmadığını da söyleyemedi.” ifadesine yer verdi ve ekledi:
“Güvenlik savunucuları ve Tüketici Raporları araştırmacıları, sürücülerin sistemleri öngörülebilir şekilde tehlikeli şekillerde kullanmasını önlemek için sürücü izleme sistemlerinin daha fazla çalışması gerektiğini gösterdiğini söylüyor.”