Elon Musk Twitter’ı neden satın aldı veya Elon Musk’ın Twitter’ı satın alması ne anlama geliyor? Merak ettiğiniz tüm soruların cevabı bizde. Tesla ve SpaceX’in CEO’su Elon Musk, Twitter’da aşırı ılımlılık olarak gördüklerini eleştirdi.
Elon Musk Twitter’ı neden satın aldı?
Satın alma işleminin ardından yaptığı açıklamada, “İfade özgürlüğü, işleyen bir demokrasinin temel taşıdır ve Twitter, insanlığın geleceği için hayati önem taşıyan konuların tartışıldığı dijital şehir meydanıdır” ifadelerini kullanan Elon Musk, sosyal medya platformlarının yasal ancak saldırgan yorumları silmemesi gerektiğine inanıyor. Musk, yakın zamanda TED konferansında yapılan bir röportajda, “Gri bir alansa, tweet’in var olmasına izin verin” diye konuştu.
Twitter artık trollemeyi, kötüye kullanımı ve birisine bedensel zarar verilmesini savunan veya ona zarar verilmesini isteyen gönderileri yasaklıyor. Tanımları veya bu moda sözcüklerin ne olduğu hemen hemen şu anda “Parti yalnızca bu konuşmayı kabul edilebilir buluyor” şeklinde özetleniyor. Siyasi yelpazenin bir yönü için kara değil neredeyse beyaz bir liste. Diğer engeller arasında, pandemi boyunca tek taraflı olan yanıltıcı COVID-19 bilgilerinin yasaklanması yer alıyor.
Elon Musk’tan önce Twitter’ın kime ait olduğunu biliyor musunuz?
Elon Musk’ın Twitter’ı satın alması ne anlama geliyor?
Musk’ın bir sonraki hedefi, Twitter’ı geliştirme, algoritmalarını herkesin incelemesine açma ve sitede gerçek insanları taklit eden “spambot”larla mücadele etmek olacak. Ayrıca, Pazartesi günü yayınlanan basın bülteninde alıntılanan bir açıklamada belirttiği gibi, şirket “tüm insanların kimliğini doğrulamaya” başlayacak. Musk’ın bu ifadesinin tam olarak ne anlama geldiği şimdilik belirsizliğini koruyor.
Elon Musk, birkaç değişiklik yapmak ve topluluktan geri bildirim almak istiyor. Bu değişiklikler şunları içeriyor:
Kullanıcıların tweet’lerini değiştirebilmesi için düzenleme butonu getirmek
Düzenleme butonu, kullanıcıların en çok istediği değişikliklerden biri. Facebook, Instagram ve diğer sosyal medya platformlarından farklı olarak Twitter, kullanıcıların gönderilerini düzenlemesine izin vermiyor. Musk, akademisyenler, gazeteciler ve diğer aktörler arasında şiddetli bir tartışmaya neden olan düzenleme butonu özelliğine destek verdiğini belirtti.
Düzenleme butonuyla ilgili endişeler var çünkü insanlar kötü amaçlı kullanıcıların (veya onlardan daha kötü kullanıcıların) bu uygulamayı kendi çıkarına, tacizi örtbas etmek veya insanları kandırıp kontrol etmek için kullanabileceğini düşünüyor. Sanki bunlar daha önce yapılmamış gibi… Bazıları, orijinal mesajı korurken yazım hatalarını gidermek için tweet’lerin düzenlenebilmesi için güvenlik önlemlerinin alınması gerektiğini ve tweet’in nasıl düzenlendiğine dair bir kaydın korunması gerektiğini savunuyor.
Twitter’ın algoritmasını halka açmak
Tesla ve SpaceX CEO’su Elon Musk’a göre, bir materyalin Twitter’da ne kadar hızlı yayıldığını kontrol eden programlama, herkes tarafından görülebilmeli. Musk, bilgisayar kodunu paylaşmak için programcılar arasında popüler bir site olan GitHub’a Twitter’ın algoritmasını koyulması gerektiğini savunuyor.
Bazı insanlar sosyal medya şirketlerinin daha şeffaf ve daha açık olmasını doğru bulduğunu belirtirken, propaganda ajanları Twitter’ın karmaşık algoritmasını halka açmanın doğru olmadığını düşünüyor.
Twitter her gün milyarlarca materyali işliyor. Tweet’lerin nasıl ve neden viral hale geldiğini ve Twitter’ın öneri sisteminin nasıl çalıştığını anlamak o kadar karmaşık ki, şirketin kendi yazılım mühendisleri bunu anlamaya çalışırken kafaları karışabilir.
Bot ordularına savaş açmak
Musk’ın Twitter’da görmek istediği bir diğer gelişme, belirli konulardaki tweet’lere etkileşim verecek şekilde tasarlanmış bot hesaplarının azaltılması. Bu tür botları yönetmek istediğini belirtmedi, ancak kripto para dolandırıcılarının yasaklanması çağrısında bulundu. Musk geçen hafta attığı tweet’te “Twitter teklifimiz başarılı olursa, spam botlarını yeneceğiz veya denerken öleceğiz!” dedi ve tüm insan kullanıcılarının kimliğini doğrulamayı planladığını belirtti.
Reklamlardan kurtulmak
Twitter’ın gelirinin neredeyse yüzde 90’ını reklamlar oluşturuyor, ancak sitenin tamamı büyük bir siyasi mücadele alanı olduğu için şirket reklamverenleri çekmek için mücadele ediyor. Firma özelleştirilerek, reklam gelirlerini artırmaları konusunda yatırımcılardan gelen baskılara maruz kalmayacak. Musk’a göre Twitter’ın bir abonelik iş modelini benimseme zamanı geldi.
Aylık 2,99 dolara mal olan ve kullanıcılar tweet atmadan önce geri çekmelerini sağlayan geri al buton gibi ekstra işlevleri içeren, üstün hizmet Twitter Blue’yu tanıtmayı düşünüyor. Musk, Twitter Blue’nun fiyatını düşürmekten bahsederken, tüketiciler ödeme yapıyorsa reklamları görmeleri gerekmediğini ve şaka olarak başlayan kripto para birimi Dogecoin’in Twitter aboneliği için ödeme olarak kabul edilmesi gerektiğini söyledi.
Elon Musk Twitter’ı ne kadara satın aldı?
Ünlü milyarder, tarihin en büyük kaldıraçlı satın alma anlaşmalarından birini kullanarak Twitter Inc.’i 44 milyar dolara satın almayı kabul etti. Şirket, Pazartesi günü yaptığı açıklamada yatırımcıların sahip oldukları her hisse için 54.20 dolar alacaklarını söyledi. Fiyat, Musk’ın şirkette önemli bir hisse satın aldığını açıklamasından önceki son iş günü olan 1 Nisan’daki hisse kapanışından yüzde 38 daha fazla.