EMarketer’e göre Spotify, podcast alanında ilk sıraya ulaşarak olarak Apple’ı geçebilir. Podcast formatının (veya çantaya Clubhouse ve Twitter Spaces eklersek genel olarak ses tabanlı içeriğin) dünyada gittikçe daha fazla kişiye erişmesiyle birlikte, büyük şirketlerin pazarı geliştirmek ve kazanmak için nasıl çaba sarf ettiğini görmek alışılmadık bir durum değil. Apple’ın Podcast+ için olası bir ücretli abonelik hakkındaki söylentileri hatırlamanız gerekir.
eMarketer tarafından yapılan bir çalışma, Spotify’ın Apple’ı sollayarak Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük podcast ekosistemine sahip platform haline geleceği tahmin ediliyor. Tahmini rakamlara göre rapor, Spotify’ın bu yıl Apple’ın ulaşacağı 28 milyon dinleyiciye kıyasla 28,2 milyon dinleyiciye ulaşacağını öngörüyor.
Ses tabanlı içerik için potansiyel bir merkez olarak Spotify
Rapor sadece bununla sınırlı da değil: 2022 ve 2023’te Spotify, 37,5 milyon dinleyiciye ulaşacak, Apple ise yalnızca 28,8 milyona ulaşarak ivme kaybedecek. EMarketer argümanı ise Spotify’ın aynı uygulamada podcast’leri müzikle birlikte sunmasına karşın, Apple’ın tam tersini yapması.
Aynı çalışma, 2024 yılına kadar ABD reklam ajanslarının ses içeriği odaklı reklama 1.83 milyar dolar harcayacağını öngörüyor. Tabii ki, tüm bunlar tahminlerdir ve Cupertino’dan doğabilecek ve bir şeyleri değiştirebilecek olası tüm sürprizleri içermemektedir ve Apple Park yöneticilerinin masasında birkaç plan olması gerektiğine dair hiç şüphe yok.