En İyi Global Markalar 2021 listesi açıklandı ve ilk 3’ü oluşturan Apple, Amazon ve Microsoft listedeki 30 markanın gücüne eş değer oldu.
En İyi Global Markalar 2021
Bu yıl 1999 yılından bu yana kaydedilen en büyük büyüme kaydedildi ve toplam değer yüzde 15 artarak 2,67 trilyon dolara ulaştı. Toplam tablo değerinin üçte birini listenin ilk üç markası (Apple, Amazon, Microsoft) oluşturdu.
Apple 8 yıldır sahip olduğu zirveyi korurken, ilk 10 ise değişmedi. Amazon’un büyüme oranı ise %36 gibi dikkat çekici bir oranda düştü. Geçen yıl %1’de olsa küçülme gösteren Google bu yıl %19 büyümeyle listede 4. sıraya yerleşti.
Facebook 13. sıradan 15’e gerilerken, Nike ise 15. sıradan 11. sıraya %24’lük büyüme göstererek yerleşti.
LVMH Group listedeki en büyük grup oldu
İlk 100’e yerleşen yeni marka ise Sephora oldu. Bu gelişmeyle beraber Sephora’nı bağlı olduğu LVMH Group, diğer dört markasıyla (13’üncü sıradaki Louis Vuitton, 77’nci sıradaki Dior, 92’nci sıradaki Tiffany&Co. ve 95’inci sıradaki Hennessy) birlikte tablodaki en büyük grup haline geldi.
1 Temmuz 2020 – 30 Haziran 2021 dönemi verilerini değerlendiren Interbrand En İyi Global Markalar raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.