SEO analizi yapmak zaman alıcıdır, ancak en iyi SEO analizi araçları ile içerik üretmek gibi diğer işlere de zaman ayırabilirsiniz. Eğer SEO analizi yapacak zamanınız yoksa, en iyi SEO analizi araçları hakkında bilgi sahibi olmak için yazıyı okumaya devam edin.
En iyi SEO analizi araçları
Ahrefs
Ahrefs’i kullanırken onun derinliklerinde kaybolabilirsiniz, elbette iyi bir şekilde. Bu sitedeki çok sayıda araç, en iyi performansı gösteren anahtar kelimeleri belirlemenize, atlamanız gereken içerik boşluklarını keşfetmenize ve hatta bozuk bağlantılar ve resimler gibi kritik hataları tespit etmenize yardımcı oluyor.
Fiyatı: 7 günlük deneme sürümü 7 dolara, sonrasında ise her ay 99 dolara kullanılabilir.
En önemli özellikleri
- Anahtar kelime bulucu: Önerilere, zorluk derecesine göre yeni anahtar kelime fikirleri bulur ve şu anda hangi alan adlarının kendileri için sıralandığını gösterir.
- İçerik gezgini: Belirli bir konu hakkında en çok paylaşılan içeriği belirler.
- Site denetimi: Hataları, uyarıları ve bildirimleri tespit etmek için web sitenizi tarar ve sitenizin performansını iyileştirmek için bunları nasıl düzelteceğinizi gösterir.
Moz Pro
Moz, tek bir platformda anahtar kelime performansını ölçmek, izlemek ve büyütmek için en çok tavsiye edilen SEO araçlarından biridir. Moz Pro ücretli bir hizmet olsa da, sayfa sıralamalarını artırmak isteyen herkes için ücretsiz (ancak sınırlı) Moz özellikleri mevcut. Daha fazla arama almak için, ücretli sürüme geçmeden önce pazarlama kampanyalarını denetlemek üzere 30 günlük ücretsiz Moz deneme sürümüne kaydolabilirsiniz.
Fiyatı: Ücretsiz 30 günlük deneme süresi, ardından 99 dolardan başlayan planlar kullanılabilir.
En önemli özellikleri
- Anahtar kelime bulucu: Zorluğa ve birime göre en iyi performansı gösteren anahtar kelimeleri keşfeder.
- Site Taraması: Sitenizin nasıl taranacağını etkileyen sorunları bulur ve bunları nasıl düzelteceğinizi gösterir.
- Sayfa içi optimizasyon: Benzer anahtar kelimelerle sıralanan sayfalara dayalı yeni içerik önerileri verir.
Website Grader
Website Grader sitesine gidin. Web sitenizi ve e-postanızı girin. Göz açıp kapayıncaya kadar “Web siteniz ne kadar güçlü?” sorusunun yanıtını bulun. Website Grader bu listedeki en ayrıntılı SEO denetim aracı olmasa da, bu siteyi kontrol etmelisiniz. Ayrıca sitedeki her puanın ve açıklamanın altında, sizi muhtemelen sahip olduğunuz soruları yanıtlayan bir makaleye yönlendirecek kullanışlı yönlendirmeler bulacaksınız.
Fiyatı: Ücretsiz
En önemli özellikleri
- Performans: Sayfa boyutunu, sayfa isteklerini, sayfa hızını, tarayıcı önbelleğe almayı, sıkıştırmayı ve daha fazlasını hesaplar.
- Mobil: Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını ve etkili bir web sitesi görünümüne sahip olup olmadığını görmek için web sitenizi mobil modda görüntüler.
- SEO: Kullanıcı başlıkları ve SEO sıralama potansiyeli için optimize edildiğinden emin olmak için sayfa başlıklarını, meta açıklamaları, başlıkları ve site haritası varlığını kontrol eder.
- Güvenlik: Web sitelerinizin SSL sertifikası olup olmadığını belirler.
4- SEMRush
SEMrush, ayrıntılı alan adı raporları için olmazsa olmaz bir araç olarak öne çıkıyor. Gösterge tablonuz, organik anahtar kelimeler ve trafik artı ücretli reklam anahtar kelimelerinde ve trafiğinde önceki dönemlere göre pozitif veya negatif değişiklikleri otomatik olarak görüntüler.
Fiyatı: Ayda 83,28 dolara (yıllık faturalandırılır) veya aylık 99,95 dolara (aylık faturalandırılır) kullanılabilir.
En önemli özellikleri
- Domain vs Domain: Anahtar kelimelerinizin en büyük rakiplerinize göre performans ve sıralama bilgilerini elde etmek için sitenizi benzer web siteleriyle karşılaştırır.
- Sihirli anahtar kelime aracı: Yeni anahtar kelime fikirleri toplar ve gelecekteki içeriklerde kullanmak üzere 50’ye kadar hedef anahtar kelime listesi oluşturur.
- Site denetimi: Web sitenizdeki acil SEO sorunlarını bulur.
- SEO Denetleyicisi: Web sitenizin performansını etkileyebilecek Google sıralama faktörlerini analiz eder ve strateji, içerik ve daha fazlası için yeni fikirler bulur.
Google Search Console
Eskiden Google Web Yöneticisi Araçları olarak bilinen Google Search Console, en iyi SEO analiz araçlarından biridir. Bu aracı kullanmak, web sitenizi Google’ın gördüğü gibi görmenize olanak tanır. Tıklamalar ve gösterimlerden genel performansınızı izleyebilir ve hatta sorguya, sayfalara, cihazlara, arama görünümüne ve daha fazlasına göre geçiş yapabilirsiniz.
Fiyatı: Ücretsiz
En önemli özellikleri
- Kapsam: Sitenizdeki genel site performansınızı etkileyebilecek hataları ve uyarıları keşfeder.
- Bağlantılar: Sitenizde bulunan dahili ve harici bağlantıları görüntüler.
- URL incelemesi: Google tarafından taranabildiği, mobil cihazlara uygun olduğu ve daha fazlasından emin olmak için alan adınızdaki URL’leri inceler.
SEO Audit Tool
Bu SEO denetim aracı, işletmenizin yer işareti sekmesinde kaydetmesi gereken başka bir mükemmel ve ücretsiz araçtır. Bu basit araç, standartlaştırma ve yükleme süresinden bağlantılar, başlıklar, anahtar kelimeler, resimler ve daha fazlası üzerinde analizlere kadar her şeyi analiz eder.
Fiyatı: Ücretsiz!
En önemli özellikleri
- Kanonikleştirme: Standart URL’lerinizin düzgün çalıştığından ve hiçbir dış hata olmadığından emin olur.
- Anahtar kelime analizi: Sayınızı ve yoğunluğunuzu belirterek, web sitenizde kullanılan en iyi 10 anahtar kelimenizi bulur.
- Moz (SEOmoz) analizi: Sayfa ve alan adı otoritesini tanımlar ve Moz tarafından sıralanmış en üstte bulunan bağlantıları gösterir.
Majestic
Majestic, arama hacmini ölçmek için ücretsiz ve ücretli çeşitli raçlara sahiptir. Ancak sayfa sıralamasında büyük bir faktör olan backlink’ler hakkında rapor oluşturma yeteneği ile en dikkat çekiyor. Backlink sayısı ne kadar büyük olursa, sayfanız arama motoru sonuç sayfalarında o kadar yüksek olur.
Fiyatı: Üç ücretsiz araç; Aylık 49,99 dolara (aylık faturalandırma) veya aylık 41,67 dolara (yıllık faturalandırma) kullanılabilir.
En önemli özellikleri
- Backlink geçmişi denetleyicisi: Bir alanın, alt alanın veya URL’nin kaç tane backlink alacağını belirler.
- Arama gezgini: Belirli bir anahtar kelimeye sahip sayfa başlıklarını ve URL’yi ve URL için arama puanını görüntüler.