ESPN (Disney), Fox ve Warner Bros. Discovery bu yılın ilerleyen zamanlarında ortak bir spor yayın hizmeti başlatmayı planlıyor. Yeni oluşturulan bir şirket tarafından yönetilecek olan platform, henüz bir isme veya fiyata sahip değil. Ürün, standart bir kablolu yayın teklifinden daha az kanal içeren, özellikle spor meraklıları için özel olarak tasarlanmış bir ortam olacak.
Spor yayını yapan kuruluşlar, spor müsabakalarının yıllar içinde arttığını ama kablolu yayınlarda izlenmenin düştüğünü ifade ediyor. İzleyicinin internet üzerinden ya da sosyal medyadan spor yayınlarını takip etmesi sonucunda bu veriler ortaya çıktı. Buna karşı rekabet etmek isteyen firmalar ortak spor yayın platformu oluşturuyor.
Spor dünyasında yenilik: Ortak yayın platformu
ESPN, Fox ve Warner Bros. Discovery, bu sonbaharda tüketicilere ilk kez canlı yayın şeklinde sporlara erişim sağlayacak ortak bir spor yayın hizmeti başlatmayı planlıyor. Yeni oluşturulan bir şirket tarafından yönetilecek olan platformun henüz bir ismi veya fiyatı yok. Disney, Fox ve Warner Bros. Discovery her biri üçte bir hisseye sahip olacaklar. Doğrudan bir uygulama aracılığıyla abone olma imkanı sunulacak. Aboneler ayrıca ürünü Disney+, Hulu ve Max gibi şirketlerin yayın platformlarıyla bir araya getirebilecekler. Yeni platform, spor meraklıları için özel olarak tasarlanıyor bu yüzden standart bir TV üyeliğindeki teklifinden daha az kanal içerecek. Bu, Disney, Fox ve Warner Bros. Discovery’e ait olan tüm spor yayın ve kablo ağlarını içerecek ve ESPN+ da bu kapsamda yer alacak.
Disney’in sahip olduğu yayınlar arasında ESPN ve kardeş ağları bulunmakta; ESPN2, ESPNU, SECN, ACCN, ESPNEWS ve ABC yayın ağı gibi. Sporları sergileyen Warner Bros. Discovery’nin ağları arasında TNT, TBS ve TruTV bulunuyor. Fox, Fox yayın istasyonunu, FS1, FS2 ve BTN’yi içerecek.
Henüz bir fiyat belirlenmemiş olsa da, konuyla ilgili bilgi sahibi bir kişiye göre, mantıklı bir başlangıç noktası ayda 45 veya 50 dolar olabilir. Tanıtım fiyatlandırması ile birlikte, hizmetin aylık 30 dolardan daha fazla olacağını ekledi.
Şirketlerin uzun vadeli hedefi, platformu spor programcılığının ana üssü haline getirmek. Bağımsız spor kanalları, örneğin The Tennis Channel gibi, teklifi iyileştirmek için platforma eklenmiş olabilir. Disney, Warner Bros. Discovery ve Fox, her biri şirketin üçte birine sahip olacak, ancak ödeme planına ve kişinin hangi yayınları tercih edeceğine göre gelirin paylaşımı farklı olacak.
Yenilikçi adımlarla spor yayıncılığına doğru
Yeni yayın ürününün piyasaya sürülmesi; Disney, Warner Bros. Discovery ve Fox için spor medyasında önemli bir adım hatta spor hayranları için de farklı farklı üyeliklere, para ödemektense tek bir platformun olması büyük kolaylık olarak nitelendirilebilir. ESPN, 2025 yılına kadar olan kendi yayın platformuna kesintisiz şekilde devam edeceğini ve yeni içeriklerin çıkacağını açıkladı.
Rekabet eden firmalar, ulusal futbol ligi ve ulusal basketbol ligi izlenme oranlarının artmasına rağmen kablolu spor yayınlarında bu oran gittikçe düşüyor. İzleyiciler spor müsabakalarını kablolu yayından ziyade internet üzerindeki platformlardan izliyor ve sosyal medyadan takip ediyor. Kablolu yayın yapan firmalar bu rekabete dahil olmak için ortak spor yayıncılığını kuruyor.
Tencent, Elden Ring’in mobil oyununu geliştiriyor
NBCUniversal ve Paramount Global’in ortak girişime katılmak için başvurmadığı, Diğer spor yayınlarına sahip olan NBCUniversal’ın ve Paramount Global’in spor ağlarını diğer eğlence kablolarından ayırmak fikrine muhtemelen sıcak bakmayacakları belirtildi. Yine de, yeni ince paket, hem NBCUniversal hem de Paramount Global için kablo abone sayısını azaltabilir. Her iki şirket de ek spor yayınları içeren hizmetler sunmakta; Peacock ve Paramount+ gibi, bu da potansiyel gelir kayıplarını ortaya çıkarabilir.
Öne çıkan kaynak görseli: victor217 / freepik