2020’nin başında e-spor, medya analizlerinde ve pazarlama ekiplerinin projeksiyonlarında yinelenen bir tema haline geldi ve markalar arasında reklam vermek çok çekici bir endüstri haline geldi. E-spor oynayanların sayısındaki artışın yanı sıra, izleyici sayısı da arttı. COVID-19 salgını salgını tüm bu mekanizmaları ve davranışları hızlandırdı.
Markalar 2020’de e-spora reklam vermeyi seçti
E-spor, 2020’de geleneksel spor pazarlamasının tamamen durduğu bir dönemde reklamverenlerin gözdesi haline geldi. Geleneksel sporların kısıtlamaları ve sağlık önlemleri nedeniyle aradan kalan boşluğu doldurmak için e-spor devreye girdi.
Hatta bazı spor kanalları, yayın saatlerini e-spor yayınlarıyla doldurdu ve bazı büyük geleneksel spor takımları, hayranlarıyla bağlantı kurmaya devam etmek için bunları bir kaldıraç olarak kullandı.
Oluşan ortam, e-spor oyunlarının geleneksel sporları takip eden kişilere ulaşmasına da izin verdi. Ancak son on iki ay süreci daha da hızlandırdı. E-spor böylece milyonlarca oyuncuya ve daha da önemlisi reklamverenler için milyonlarca izleyiciye ulaşmayı başardı. E-spor pazarı ve yayınları hakkındaki en son veriler bunu kanıtlıyor. 2020 yılındaki sınırlamalar, beklenenden çok daha hızlı büyüyen ve şimdi daha fazla izleyiciyle bağlantı kurmayı başaran canlı yayın pazarını hızlandırdı.
Ancak ek olarak, Twitch gibi platformlar salgında daha popüler hale geldi. Bu büyüme yavaşlamayacak. Newzoo analistleri, oranların 2021’de benzer kalacağına inanıyor. Büyüme trendi bu yıl bitmeyecek, 2024’e kadar devam edecek.
Bu eğilim, 2021’in şimdiden muhteşem rakamlar getireceği anlamına geliyor. Newzoo analistleri, 2021’in sonunda dünya çapında 700 milyondan fazla canlı yayın izleyicisi olacağına inanıyor.
Bu izleyici sayısına ulaşmak için, oyunların canlı yayın izleyicisinde bu yıl yüzde 10’luk bir büyüme olması gerekiyor. Analiz şirketi, Latin Amerika, Asya Pasifik ve Afrika pazarlarındaki hızlanma sayesinde 2024 yılına kadar 1 milyardan fazla izleyici olacağını tahmin ediyor.
Markaların rolü çok büyük
Tüm bu rakamlar, tüketicilerin alışkanlıklarının ve ilgi alanlarının nasıl değiştiğini anlamak için, aynı zamanda reklamverenlerin stratejilerinin ve yatırımlarının nasıl ayarlanması gerektiğini incelemek için de ilginç. Spor yayınları, reklamverenlerin bütçelerinin önemli bir bölümünü alan, küresel reklamcılık yatırımının en önemli basamaklarından biri.
Reklamverenler e-spor üzerine odaklanıyor giriyor çünkü spor hala yüksek izleyici rakamları oluşturan içerik türü ve tüketicilerin takımlarıyla olan duygusal bağları da durumu destekliyor.
Juniper Research tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, e-sporun 2025 yılına kadar 3,5 milyar dolarlık reklam ve yayın haklarına ulaşacağını tahmin ediyor. Bu, önümüzdeki dört yıl içinde yüzde 70 büyüme anlamına geliyor. Newzoo’nun verileri, bu yıl e-sporda elde edilen gelirin dörtte üçünün medya hakları ve sponsorluklarla bağlantılı olduğunu gösteriyor.