Ethereum GameFi’de büyük bir çöküş yaşandı. Geçtiğimiz yıl özellikle oyun finansmanı sektörü için epey ilginç geçti ve kripto para piyasası bir bütün olarak durgun olsa da kripto piyasasındaki diğer bazı alt kümeler zarar gördü. NFT’ler, DeFi ve GameFi, hepsi bu gerginliği hissetti.
NFT’ler sabit kalırken, orta ila küçük projeler düşüş yaşadı ve DeFi zarar görememiş olsa da, Terra Luna yıkımının sektör içinde kesinlikle uzun vadeli yansımaları olacak. Sonuç olarak, aktif kullanıcılarda önemli bir düşüş gördüğü bildirilen GameFi, uzun süre daha sorun yaşayacak gibi görünüyor.
Çin’in 4,5 milyon dolar değerinde Dijital Yuan dağıtacağını biliyor musunuz?
Ethereum GameFi’nin geleceği
Arcane Research, yılın ilk iki çeyreğinde blockchain tabanlı oyunların muhteşem bir 2021 4. çeyreğinin ardından bir gerçeklik kontrolünden geçtiğini iddia ediyor. Axie Infinity, Sandbox ve Decentraland gibi en iyi Ethereum tabanlı blockchain oyunlarının aktif kullanıcı sayısı yaklaşık yüzde 96 düştü.
GameFi pazarının mevcut durumuna mükemmel bir örnek bulmak, bir zamanlar oyun içi para birimi olan Smooth Love Potion’ı (SLP) bu yıl ortadan kaybolan, pazarda öncü bir Oyna-Kazan oyunu olan Axie Infinity’nin mevcut durumunu incelemek kadar zor olabilir.
Arcane ekibi şu iki sonuca vardı: birincisi, meta veri tabanındaki ve NFT’lerdeki daha yavaş bir momentumun izleyici sayısındaki azalmada rol oynadığı; bununla birlikte, azalan finansal ödüllerin de etkisi oldu.
Yatırımcılar korkuyor
Bu ayın başlarında yayınladığımız ve büyük espor organizasyonu NRG Esports tarafından yürütülen küçük bir ankete bakan bir çalışmada iyi ve zamanında bir örnek bulunabilir. Ana çıkarımlar şunlardı: Yatırımcılar, rugpulling, shilling ve diğer genel olumsuz durumlardan dolayı NFT’lerden uzak durdu.
NFT ekosisteminin pürüzsüzlük açısından hala kat etmesi gereken uzun bir yol var. Bununla birlikte, NRG’nin araştırmasına göre, çoğu oyuncu, kazan-kazan yapılarının genel olarak oyun ortamı üzerinde faydalı bir etkisi olacağına inanıyor.
Oyun yaratıcıları soruna ne kadar kayıtsız kalırsa kalsın, oyuncular hala burada. Tedarikçiler, eğer piyasa gerektiriyorsa, eninde sonunda verecekler; ancak piyasada geleneksel yayıncıları ve geliştiricileri tehdit eden büyük bir P2E rakibi ortaya çıkana kadar, bu biraz yavaş olabilir. Elbette bir video oyunu geliştirmek kan, ter ve saatlerce çaba gerektiriyor.
Her “xyz-to-earn” modelinin hayatta kalmayacağı gerçeğine rağmen, uzun vadede oyna-kazan konusunda umutlu olmak için hala birkaç neden var.
Bugün piyasadaki en popüler oyunların çoğunda oyun içi teşvikler arasındaki yakın bağlantılar, blockhain tabanlı oyunların bu kadar rekabetçi bir alan olarak ortaya çıkmasının temel nedenlerinden biri.