Ray-Ban Stories, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Avustralya, Kanada, İrlanda ve İtalya’da satışa çıkıyor. Facebook, 9 Eylül Perşembe günü ünlü marka Ray-Ban ile işbirliği yaparak ilk nesil akıllı gözlüklerini tanıttı. Ray-Ban Stories, kullanıcılara görüntü yakalama, video kaydetme ve en güzel anlarını paylaşma konusunda yeni bir yöntem sunuyor.
Kullanıcılarının akıllı telefonlarına bağlanan akıllı gözlükler, arkadaşları ve aileleriyle iletişimlerini kaybetmemeleri için müzik dinlemelerine ve telefon görüşmeleri almalarına olanak sağlıyor.
Ray-Ban Stories, şirketin kendi sitesinde yaptığı duyuruya göre, Facebook ve EssilorLuxottica tarafından ortaklaşa oluşturuldu. Resmi sitesinde başlangıç fiyatı olarak 299 dolar belirlenmiş ve şu anda alınabilir durumda. Ray-Ban’in klasiği Wayfarer, Wayfarer Large, Round ve Meteor gibi 20 farklı modelde beş farklı renk ve berrak, güneş, geçiş ve reçete dahil olmak üzere bir dizi lens kullanıcıların beğenisine sunuldu.
Ray-Ban Stories: Özellikleri
Bu akıllı gözlüklerde, yüksek dinamik aralık optimizasyonu ile benzersiz bir birinci şahıs bakış açısıyla anları yakalamanıza olanak tanıyan iki adet entegre 5 MP kamera bulunuyor. Yakala düğmesini veya Facebook Assistant sesli komutlarını kullanarak 30 saniyeye kadar görüntü ve video çekebilirsiniz. “Hey, Facebook, bir fotoğraf çek” gibi komutlar verebilirsiniz.
Ayrıca, yakındaki kişilerin bir fotoğraf veya video çektiğini bilmesini sağlamak amacıyla bir uyarı ışığı eklenmiş.
Ayrıca ses özelleştirmeleri de bulunuyor. Üç mikrofonlu ses dizisi, optimize edilmiş hoparlörler aracılığıyla telefon görüşmeleri ve videolar için ses ve ses iletimini üst seviyeye taşıyor. Hüzmeleme teknolojisi ve arka plan gürültüsü azaltma tekniği, bir kulaklıktan beklediğiniz gibi, arama deneyimini iyileştirmeye yardımcı olacak.
Ray-Ban Stories, Facebook View ile uyumlu olup, kullanıcıların hikayelerini ve anılarını tek bir tıklamayla arkadaşları ve takipçileriyle paylaşmalarına olanak tanır. iOS ve Android için Facebook View uygulaması, akıllı gözlükler tarafından kaydedilen içeriği değiştirmeyi kolaylaştırır ve ayrıca Instagram, WhatsApp, Twitter, TikTok, Snapchat ve tabii ki Facebook ve Messenger gibi platformlarda film ve fotoğrafların paylaşılmasına yardımcı olur.
Akıllı lensler ayrıca kaydedilen her şeyin telefonun galerisine kaydedilmesine, düzenlenmesine ve ardından paylaşılmasına izin verir.
Facebook, Ray-Ban Stories’in teknik özellikleriyle ilgili ayrıntılara girmedi. Ancak, dokunmatik ekranlı, pilli ve diğer özelliklere sahip bir Snapdragon işlemciden güç aldıkları biliniyor.
Mark Zuckerberg and Rocco Basilico, Chief Wearables Officer at EssilorLuxottica introduce #RayBanStories – the new way to capture, share and listen.
Shop @ray_ban stories now: https://t.co/dRUqfUXSwH pic.twitter.com/P84XGUvsxi
— Meta (@Meta) September 9, 2021
Sosyal ağ şirketi gizlilik konusunda ise şunları kaydetti: “Ray-Ban Stories’i gizliliği göz önünde bulundurarak tasarladık ve hem cihaz sahipleri hem de yoldan geçenler için kontrol ve gönül rahatlığı sağlamak için çok sayıda yerleşik özellik ekledik.”