Facebook Avatars nihayet kullanıma sunuldu. Peki Facebook tarafından Snapchat’in Bitmoji’sine alternatif olarak geliştirilen Facebook Avatars nedir? Bitmoji’den farkı ne? İşte konuyla ilgili tüm detaylar…
Facebook Avatars nedir?
Facebook Avatars, kullanıcıların, kendilerini ifade etmekte kullanabileceği gelişmiş oldukça gelişmiş bir araçtır. Kullanıcılara özelleştirilebilen sanal karakterler oluşturma imkanı sunan Avatars, daha önce Snapchat tarafından geliştirilen Bitmoji’nin rakibi olarak görülüyor.
Tıpkı Bitmoji’de olduğu gibi Facebook Avatars’da da kullanıcılara sunulmuş çok sayıda ifade bulunuyor. Kullanıcılar duygularını ifade etmek için anlık olarak oluşturdukları karikatürize karakterlere çeşitli ifadeler ekleyerek Facebook üzerinden paylaşabiliyorlar.
Facebook kullanıcıların bu yeni özellik ile birlikte kendi avatarını oluşturabilecek ve oluşturdukları karakterleri Facebook Messenger’da, yorumlarda, haber akışında veyahut hikayelerde etiket olarak kullanabilecekler.
Facebook Avatars’ın Bitmoji’den ne farkı var?
Facebook’un Snapchat tarafından geliştirilen Bitmoji’ye rakip olarak geliştirdiği Facebook Avatars, pek çok yeni özelliğe sahip bulunuyor. Kullanıcılara sunduğu çeşitli özelliklerle Bitmoji’yi tahtından etmeyi hedefleyen Facebook Avatars’da zengin sayıda saç stili, ten rengi ve kıyafet seçimi bulunuyor.
Kullanıcıların kendilerini daha rahat ifade etmesine olanak sağlayacak olan Avatars’ın oldukça geniş bir kullanım alanı bulunuyor. Facebook kullanan herkes, Avatars’a oldukça kolay ve hızlı bir biçimde erişip oluşturduğu karakter ve görünümleri Facebook’un tüm alanları üzerinden paylaşabiliyor. Hikaye ve sohbet alanları başta olmak üzere haber akışı ve yorum alanları bu alanların içerinde yer alıyor.
Facebook Avatars nasıl kullanılır?
Şu an sadece bazı ülkelerde kullanıma sunulan Facebook Avatars’ın oldukça kolay bir kullanımı vardır. Yorum bölümünden veya Messenger içerisindeki etiket kısmından direkt olarak erişilebilen bu özellik ile bir karakterin her parçası kullanıcı tarafından özelleştirilebilmektedir. Saç stili, göz rengi, burun ve kaç bu parçalardan yalnızca bir kaç tanesidir.
Son yıllarda sosyal medyada oldukça popüler hale gelen özelleştirilebilir avatar özelliğinin yaygınlaşmasındaki en büyük pay Snapchat tarafından geliştirilen Bitmoji’dir. Daha sonraları Çinli teknoloji şirketi Xiaomi de dahil olmak üzere pek çok şirket tarafından benzerleri yapılan Bitmoji, bugün hala bu alandaki liderliğini korumaktadır.
Kullanıma sunulduğu ülkelerde oldukça yaygınlaşan Facebook’un ise liderliği ele geçirip geçiremeyeceğini zaman gösterecek..