Facebook’un kurucu CEO’su Mark Zuckerberg bugün ilginç bir duyuru yaptı. Dünyanın en ünlü sosyal ağının yaratıcısı, hatta bu platformun doğuşunu ve kökenlerini tüm detaylarıyla anlatan bir filmi bile var, Facebook’un geleceğinin akıllı gözlüklerde yattığına inanıyor.
Evet, Mark Zuckerberg‘in söylediği, lansman takvimlerinde bir çift gözlük olduğu. Üstelik bu gözlükler, büyük bir şirketle yapılan işbirliği sayesinde ortaya çıkacak. Seçilen şirket, modelleri ve hikayesi ile tanınan Ray-Ban.
Bu gözlüklerle ilgili ilginç olan şey, akıllı olmaları. Artırılmış gerçeklik ile uyumlu olacaklar. Mark Zuckerberg, bu özelliğin “metaverse”ini yaratmak için hayati önem taşıdığını belirtti.
Mark Zuckerberg’in “metaverse”i, hayatın gerçekliğini dijital dünyanın unsurlarıyla karıştıracağı için bir tür sanal ve gerçek alan olacak. Pazarlama düzeyinde, platform bir tür mağaza, sosyal ağ ve çalışma alanı olacağı için çok mantıklı.
Facebook, reklamcılar için bir vitrin görevi gördüğü için Mark Zuckerberg’in ne önerdiği konusunda çok daha fazla şüphe ortaya çıkıyor ve şimdi gözlük gibi bir donanım cihazı öneriyorlarsa, reklamcılık da önemli bir parça olabilir.
Facebook’un yaratıcısı tarafından yapılan duyuru tam da bunlarla sınırlı, yeni gözlükler hakkında daha fazla bilgi verilmedi. Şu an için yapılacak tek şey var, o da yeni ürününün tüm resmi verilerini öğrenmek için beklemek.
Ayrıca, bunların fiyatını da dikkate almamız gerekecek. Akıllı gözlük artırılmış gerçeklik ile uyumlu olacak. Oldukça yenilikçi bir ürün olduğundan, fiyat büyük olasılıkla rekabetçi olmayacak. Fiyat etiketi çok yüksek olduğunda ise, kullanıcılar isteksiz olabilir.