LinkedIn’in iş sosyal ağı özelliğine göz diken Facebook, iş sayfalarında ilan açma ve iş başvurusu gibi özellikleri test ediyor.
Şirket sözcüsünün açıklamasına göre, küçük işletmelerin iş ilanlarının Facebook sayfalarında sıkça yer alması, sosyal ağı böyle bir yeniliğe itmiş.
İş başlığı, maaş, çalışma süresi gibi ayarların yapılabileceği özellik, kendine has biçimlendirmesi ile gönderilerin öne çıkmasını da sağlayacak.
Bu iş ilanları, sayfalarda ayrı bir sekme olarak da görüntülenerek, kolayca erişilebilir olacak. Başvurular ise tek tuşla gerçekleşecek ve kişilerin profilindeki bilgiler otomatik doldurulacak, ancak isteyenler bu bilgileri başvuru esnasında değiştirebilecek. Dolayısıyla bu otomatik doldurma, sadece kolaylık sağlayacak ve başvurularda hız kazandırabilecek.
Başvurular sayfa sahibine Facebook mesajı olarak iletilecek. Ayrıca iş ilanları da Facebook reklamları ile geniş kitlelere ulaştırılabilecek. Bunun bir güzel yanı da, kişilerin eski işlerini yazdığı Facebook’ta, buna yönelik bir hedefleme yapılabilecek olması.