Facebook, reklamverenlerin suç ve politika içerikli reklamları engelleyebileceği yeni bir sistem üzerinde çalışıyor. Bu, reklamverenlere reklamlarını nasıl gösterecekleri konusunda daha fazla özgürlük verecek ve onları reklamlarına ters etki eden unsurlarla ilişkilendirmeyecek.
Birkaç gün önce Mark Zuckerberg, 2021’de Facebook için planladıkları hedeflerden bahsetti. Ona göre, gelecekte Haber Kaynağında daha az siyasi içerik göreceğiz ve topluluklar oluşturmaya yardımcı olan özelliklerle karşılaşacağız. Yani Facebook tarafından alınan yeni önlemler ile birlikte 2021 yılı boyunca platformda bir dizi değişiklik göreceğiz. Örneğin, siyasi ve sivil gruplardan gelen önerileri engelleyebileceğiz.
Öte yandan sosyal medya devi, reklamcılar için başka çözümler üzerinde de çalışıyor. Örneğin Zuckerberg, reklam verenlere Haber Kaynağında görünen reklamlardan hangi konuları uzak tutmak istediklerini belirleme konusunda daha fazla özgürlük verecek bir sistem geliştirdiklerinden bahsetti.
Facebook ekibi şu açıklamayı yaptı: “Örneğin, bir çocuk oyuncak şirketi, suç içerikli bir reklamdan kaçınmak isteyebilir, böylece kaçınmak istediği reklamlar arasında” Suç ve Trajedi ” içerikli reklamları ekleyebilir.
Bu şekilde, reklamverenler, uzaklaşabilecek konuları hariç tutabilir. Bu sistem hem reklamcılar hem de kullanıcılar için mantıksal bir dinamik gibi görünüyor. Bununla birlikte, Haber Kaynağına eklenecek olan konu hariç tutma kontrollerinin uygulanması o kadar kolay değil gibi. Facebook, bu değişikliklerin geliştirilmesi sırasında kullanıcıların gizliliğini korumak için gereken çalışmaları da yapacağını garanti ediyor.
Şu an için, bu yeni dinamik küçük bir kullanıcı grubu ile pilot test olarak uygulanacak, ancak bu aşamanın tamamlanması 2021 yılı boyunca sürebilir.