Facebook ve Instagram küçük işletmeleri destekleyecek. Her iki platformada da kullanıcıların küçük işletmeleri bulunmasına ve desteklemesine yardımcı olacak yeni özellikler eklenecek.
Facebook ve Instagram’a COVİD-19 salgınından en çok etkilenenler arasında yer alan küçük işletmeleri destekleyecek bir takım özellikler geliyor. Bu özellikler sayesinde kullanıcılar kendilerine yakın bir mesafede bulunan işletmeler hakkında bilgi alıp bu işletmelerin yaptığı yayınları takip edebilecek.
Kullanıcılar belirledikleri mesafedeki işletmeleri görüp bu işletmelerden çeşitli ürün ve hizmetleri satın alabilecek. Aynı şekilde rezervasyon imkanı sunan işletmelerde rezervasyon yapıp, işletme yönetimine mesaj yoluyla ulaşabilecek.
Facebook tarafından yayınlanan blog yazısında, bu özelliklerle birlikte, kullanıcıların temel ürün ve hizmetleri daha hızlı bir şekilde bulabileceği, açık ve online olan işletmelerin ise daha fazla sanal ziyaretçi trafiğine kavuşacağı ifade edildi.
Şayet size küçük işletmelere olan desteğinizi göstermek istiyorsanız Instagram’a yeni gelen ‘Küçük Destek’ etiketini kullanabilir veyahut Facebook’da #KüçükİşletmeleriDestekle hashtag’i ile çeşitli paylaşımlar yapabilirsiniz.
Facebook’un küçük işletmeler için getirdiği özellikler bunlara da sınırlı değil. Tüm bunların yanı sıra Facebook’un mesajlaşma uygulaması olan Messenger’a da işletmelere özel bir mesaj kutusu eklendi. Böylelikle kullanıcılar işletmelerin Facebook sayfalarına mesaj gönderip mesaj alabilecek. Bu sayede işletmeler ile kullanıcılar arasındaki iletişim daha hızlı ve daha kolay bir hale gelecek.
Ayrıca hem Facebook hem de Instagram uygulamalarına küçük işletmeler için COVID-19 ile ilgili çeşitli bilgi araç ve ipuçları eklenecek. İşletmeler bu özelliklerin tamamına kendi işletme profilleriyle ulaşabilecekler.
Bilindiği üzere Facebook geçtiğimiz aylarda da küçük işletmeleri destekleyen bazı projeler geliştirmiş ve küçük işletmeleri desteklediğini göstermişti. Bunlardan biri de Mart ayında Facebook tarafından açıklanan, küçük işletmeler için 100 milyon dolarlık hibe programıydı.
Tüm bu destekleyici faaliyetlerin, pandemi sürecinden olumsuz bir şekilde etkilenen ve büyük müşteri kayıpları yaşayan işletmeler için oldukça olumlu olduğu ifade ediliyor. Zira salgın yüzünden evinden çıkmaktan endişe eden ve ulaşmak istediği ürün ve hizmetlere ulaşmakta zorluk çeken kullanıcılar, sosyal medyayı kullanarak işletmelere ulaşabilecek, rezervasyon yapabilecek ve daha sipariş verebilecekler. Bu da her iki taraf için de salgının olumsuz etkilerini ortadan kaldırmasına yardımcı olacak.