Facebook üzerinde paylaşılan yalan haberlerin kontrolü için özel şirketler ile çalışılacak.
Sosyal medya devi Facebook hiç bir kullanıcısının siteyi terk etmesini istemiyor. Burada kastettiğimiz şey Facebook kullanmayı bırakmak değil, gördüğünüz bir linki tıklayarak farklı bir yere gitmeniz. Özellikle mobilde bunu engellemek için sizi uygulamadan bile dışarıya göndermeyen Facebook yalan haberlerin de bu noktadaki etkisini biliyor. Öte yandan yalan haberler sahte tık avcıları için önemli bir kaynak ve bu da tüketici güven algısını bozan bir davranış. İşte bunları alt alta koyduğumuzda Facebook’un yalan haberlere savaş açması hiç anormal bir durum değil.
Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg’de hafta sonu bir açıklama yaptı ve yalan haberlerin paylaşılmasının kullanıcı güvenini zedelediğini tekrar vurguladı.
Peki, 1,5 milyar kullanıcısı ile Facebook bu yalan haberler ile nasıl savaşacak? İki önemli kaynak kullanacak; bunlardan ilki kendi kullanıcılarından gelen geri bildirimler ancak bunların da manipüle edilme ihtimali var zira belli bir grup hedef gösterdikleri bir sayfanın veya hesabın kapanmasını bu şekilde manipüle edebilir. Bu kaynak önemli ama tek belirleyici kriter olmayacak. Facebook üçüncü parti doğruluk kontrolü yapan şirketler ile çalışacak.
Facebook üçüncü parti kontrol şirketleri çalışarak doğru ve yalan haberler arasındaki ince çizgiyi belirleme yöntemini geliştirmek ve büyütmek istiyor. Öte yandan Facebook sitede görüntülenen içeriklerin yüzde 99’unun doğru olduğunu ve sadece yüzde birlik kısmı için bu mücadeleyi vermeleri gerektiğini de belirtiyor.