Facebook yeni bir CTO’yu atadı. Firma resmi bir açıklamada, mevcut baş teknoloji sorumlusu Mike Schroepferan’ın 2022’de görevinden ayrılacağını duyurdu. Onun yerine Facebook, Andrew Bosworth’u görevlendirecek. Bu değişiklik, şirketteki basit bir idari değişikliğin ötesinde, aynı zamanda, donanım ve tüketici ürünlerine eskisinden daha fazla odaklanarak, tüm şirket için hafif bir odak değişikliği anlamına geliyor.
Andrew Bosworth, şirketin sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik bölümünden (Oculus, Facebook Reality Labs, Ray-Ban Stories) geliyor. Facebook’a göre, CEO Mark Zuckerberg’in söz verdiği “metaverse”yi kurmak için firmanın dikkatini daha fazla donanıma yönlendirmede çok önemli bir rol oynayacak. CEO olarak Zuckerberg, “Tüm bunlar, meta veriyi oluşturmaya yardımcı olmak için daha geniş çabalarımız için önemlidir” dedi.
Nisan ayında donanım grubunun başkan yardımcısı olarak atanan Andrew Bosworth, donanım bölümünü daha önce olduğu gibi yönetmeye devam edecek. Ancak, şirketin yapay zeka departmanı olan Facebook AI gibi işte daha büyük sorumluluklar da üstlenecek. Bundan sonra direkt şirketin CEO’su Mark Zuckerberg’e rapor verecek.
Andrew Bosworth, kariyerinin önemli bir bölümünü Facebook’ta geçirdi. Firmaya 15 yıldan fazla bir süre önce katıldı ve birçok önemli parçasına katkıda bulundu. Ocak ayında devraldığından beri donanım bölümü üzerinde çalışıyor. Donanım bölümünün kontrolünü ele geçirmeden önce News Feed ve Messenger gibi önemli Facebook hizmetlerinin lansmanında yer aldı. Yeni işinde Facebook’ta neredeyse tüm teknolojik yönlerden ve operasyonlardan sorumlu olacak. Ayrıca Mark Zuckerberg, Harvard’da Andrew Bosworth’un öğrencisiydi..
Tüketici ürünleri ve Facebook
Donanım satışları, Facebook’un güçlü noktası değil. Piyasaya sürdüğü donanım ürünleri, yazılımının itibarından hemen etkileniyor. En belirgin durum, kullanıcıların gizlilik endişeleri nedeniyle Portal veya Ray-Ban Stories gibi cihazları kullanmak istememesidir. Alternatif olarak, Oculus’taki son değişiklikler bu konunun iyi bir örneğidir.
Eşzamanlı olarak, Facebook işin bu alanındaki taahhüdünü artırdı. Şu anda sadece Reality Labs (sanal ve artırılmış gerçeklik departmanı) için 10.000’den fazla kişiyi istihdam ediyorlar. Ray-Ban Stories gibi şirketler ve sanal gerçeklikte sahip olduğu pazar hakimiyeti ile gözlüğün popülaritesi arttı.
Facebook’un vaat edilen metaverse’i için işletme, kullanıcıların gerçekte olduğu gibi etkileşimde bulunabilecekleri tamamen sanal bir alternatif dünya inşa etmek istiyor. Bu sanal dünyaya erişime izin veren donanımlar gerektirir. Ray-Ban Stories ve Oculus gibi diğer Facebook donanım cihazları bunda önemli bir rol oynuyor.