Facebook, uzun süredir beklenen yeni tasarım ile karşımıza çıktı. Tasarımdaki güncelleme, sosyal medya devinin ‘Yeni Facebook’ olarak adlandırdığı kadar iddialı ve büyük.
Sosyal medya platformlarında, büyük değişikliklerin yeni tasarımlarla birlikte geldiğine çok tanık oluyoruz. Yeni tasarımda Facebook Watch, Marketplace ve Gruplar sekmelerinin ön plana çıktığı görülüyor. Facebook tarafından, yeni tasarım beta olarak tanımlanıyor ve yakın gelecekte yeni özelliklerle de karşılaşabiliriz.
Yeni Facebook tasarımına nasıl geçilir?
2 milyardan fazla kullanıcısı bulunan Facebook, tüm kullanıcılarına yeni tasarımı ne zaman sunacak, şimdilik belli değil. Ancak şu anda dilerseniz, yeni tasarımı deneyebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken, Facebook’a giriş yaptıktan sonra, sağ üst köşedeki açılır menüye gitmek. Burada yer alan buton üzerinden yeni Facebook’a geçiş yapabilirsiniz. Tıkladığınız anda karşınıza, Facebook’un şu anki tasarıma göre çok farklı olan sürümü çıkacak.
Karşılama ekranında, “daha hızlı açılış süresi, daha sade bir görünüm ve daha büyük metinler” vurgusunu göreceksiniz. Ancak tasarımla gelen güncellemeler içinde en çok dikkat çekeni, uzun süredir beklenen karanlık mod özelliği.
Facebook’un karanlık modu, tam olarak böyle görünüyor:
Yeni tasarımda en çok göze çarpan değişiklik, bildirimler ve arkadaşlık istekleri açılır listelerinin, tek bir bildirim listesi altında görülmesi. Profil sayfaları da, yeni Facebook tasarımında karşımıza çıkan ve ciddi şekilde değişikliğe uğramış kısımlardan.
Yakın gelecekte Facebook, dünya nüfusunun yüzde 25’ine yaklaşan kullanıcısına tasarım güncellemesini sunacak. Ancak şimdilik, beta tasarımdan geri dönmek isterseniz sağ menü üzerinden klasik Facebook’a dön butonuna tıklayabilirsiniz.