Apple’ın iOS’ta kullanıcılara uygulamaların faaliyetlerini takip etmesini önleyecek bir özellik sunmasından bu yana Mark Zuckerberg’in şirketi Facebook’un izlediği strateji,, Apple’ın fikrini değiştirmesini sağlamak için elinden gelen her şeyi yapması oldu ancak bir netice alınamadı.
Facebook, kullanıcıları izlemeyi etkinleştirmeye davet ediyor
Apple’ın konumunu değiştirmesini sağlayamayan Facebook, kullanıcılarını iOS 14.5’te veri izlemeyi etkinleştirmeye teşvik etti ve bu, şirketin uygulamayı tamamen ücretsiz olarak sunmaya devam etmesine olanak tanıyacak.
Facebook, aşağıdaki nedenlerden ötürü uygulama aracılığıyla faaliyetlerimizin izlenmesine izin vermeye bizi davet ediyor:
- Daha kişiselleştirilmiş reklam gösterimi.
- Instagram / Facebook’u ücretsiz tutmak.
- Müşterilere ulaşmak için reklamlara güvenen işletmeleri desteklemek.
Facebook’un eğitici ekranlar olarak adlandırdığı bu mesajlar, Uygulama İzleme Şeffaflığı bildiriminden hemen önce kullanıcılara gösterilecek. Facebook’un mesajı şöyle:
“İnsanların daha bilinçli bir karar vermelerine yardımcı olmak için, Apple’ın ekranıyla birlikte kendi ekranımızı da görüntülüyoruz. Küçük işletmeleri destekleyen ve uygulamaları ücretsiz tutan kişiselleştirilmiş reklamları nasıl kullandığımız hakkında daha fazla bilgi sağlayın. Facebook ve Instagram istemlerini kabul ederseniz, bu uygulamalarda gördüğünüz reklamlar değişmeyecek. Kabul etmezseniz, yine de reklamlar göreceksiniz, ancak bunlar sizinle daha az alakalı olacak. Bu istemleri kabul etmek, Facebook’un yeni veri türleri topladığı anlamına gelmez. Bu sadece insanlara daha iyi deneyimler sunmaya devam edebileceğimiz anlamına geliyor.”
Hepsinden çarpıcı olanı, izlemeyi kabul etmenin her iki hizmeti de ücretsiz kılacağını iddia ettikleri ikinci nokta. Her iki platformun da herhangi bir zamanda kullanımları için bir ücret belirlemeyi düşündüğüne dair hiçbir kanıt yoktu, zira bu muhtemelen kullanıcıların diğer platformlara geçmesine neden olacak.
Apple’ın yönergeleri, uygulamaların kullanıcılara veri izlemeyi etkinleştirmeleri için herhangi bir teşvik sunmasını yasaklıyor. Facebook bunun bilgilendirici bir mesaj olduğunu belirtiyor, ancak birçok kullanıcı bu platformu ücretsiz kullanmaya devam etmek istiyorsa bunu bir zorunluluk olarak görebilir.
Bu mesajlar önümüzdeki günlerde / haftalarda hem Facebook hem de Instagram’da görüntülenmeye başlayacak.