Birkaç gün önce Google, çerezlerin yerini alacak ve tarama geçmişimizi herkese sunmamıza gerek kalmadan internette kişiselleştirilmiş reklamlar görmemizi sağlayacak FLoC teknolojisinden bahseden kapsamlı bir makale yayınladı.
FLoC nedir?
FLoC, her tarayıcının kendi kullanıcısının profilini temsil eden benzersiz bir tanımlayıcıya sahip olması için web tarayıcılarının tarama geçmişlerine göre gruplandırılmasına dayanan mükemmel bir fikir, bu tanımlayıcı reklamları göstermek için kullanılacak.
FLoC, gruplarını sürekli olarak hesaplamak ve bu numarayı kullanıcının cihazında depolamak için benzer tarama geçmişlerine sahip olan tarayıcıları belirleyebilen ve bireysel tarama verilerinin herhangi biriyle paylaşılmasını gereksiz kılan bir algoritma olan federe kohort öğrenimi anlamına geliyor. Bir kohort, bir tarama etkinliği kümesini temsil ettiğinden, ne tanımlanmış ne de anonim bir grup insanı temsil etmez.
Uygulamada karşılaşılan sorunlar ise şöyle:
– Tarayıcıda varsayılan etkin olarak ayarlanmaması, kullanıcının her zaman FLoC’u etkinleştirmek isteyip istemediğini tanımlaması söz konusu, bu şekilde tarama geçmişi kohort hesaplaması için kullanılabilir
– Gruplar, kullanıcıları taramalarına göre sonuçlandırabileceğinden riskler olabilir.
– Fransa Komisyonu Nationale de l’Informatique et des Libertés (CNIL), FLoC cihazlarımızda depolanan verilere erişim gerektirebileceğinden çözümün daha fazla analiz edilmesi gerektiğini belirtiyor. Kullanıcının, tıpkı bugün çerezlerde olduğu gibi FLoC kullanımını kabul etmesi gerektiğini unutmayın.
– WordPress varsayılan olarak FLoC’yi engelleyecek ve bazı web tarayıcıları da aynısını yapacak.
Çözüm fena değil, ancak gizliliği sağlamak için yine de kullanıcıların onayını almak gerekecek, bu yüzden ziyaret ettiğimiz her sayfada banner’lardan kolayca kurtulamayacağız gibi görünüyor.