Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Yazarlar Arman Acar

Gelecek mikro mu? Mikro gelebilecek mi?

Yazar: Arman Acar
16/06/2021
Kategori: Arman Acar
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Arman AcarMecraların teknolojik alt yapıları, partnerlerin teknoloji odaklı veri işleme girişimlerinin ilerlemesi mikro influencer’ların daha çok öne çıkmasına ve birçok kişinin mikro influencer olmasına zemin sağlamaya devam edecek.

2009 yılında global bir markanın Türkiye’deki sosyal medya hesaplarının büyütülmesi için çeşitli çalışmalar yapması için danışmanlığını yapıyordum. Büyük bir teknoloji markasıydı ve o zaman dünyada yeni yeni büyüyen oyun turnuvalarına sponsor oluyorlar, oyunculara ekipman desteği sağlıyorlardı. Türkiye’de de onlarla beraber lokal internet kafelerdeki iyi CS:GO oyuncularını bulup, ufak çaplı turnuvalar düzenliyordum. Aynı zamanda markanın tanıtımın yapılması için de Facebook grupları, sayfaları, Friendfeed gibi dönemin sosyal ağlarında paylaşımları organize ediyordum.

Zaman geçtikçe, girişimcilik ruhu da içimde filizlenmeye başladıkça, bu işin manuel yapılamayacağını, bir teknoloji ile desteklenmesi gerektiğini, algoritmaların olması gerektiğini düşünmeye başlamıştım. Türkiye’nin ilk mikro influencer platformunu kurduğumuzda yıl 2011’di. 10 yıl önce markalara, influencer’lara, bu işi, neler yapılabileceğini, ekonomisini, güzel sonuçlarını, doğrularını, yanlışlarını anlatmakla başladık. Biz o zaman nano influencer diyorduk ve daha globalde bile mikro, makro, mega gibi kavramlar konuşulmaya başlamamıştı.

AdvertisementAdvertisement

Gel zaman git zaman markalar sisteme, influencer pazarlamaya, influencer’lar bu işin ekonomisine ve her geçen gün bunu telefonla konuşarak değil bir panelden yapmaya alıştılar. En azından biz öyle gözlemlediğimizden öyle düşünüyorduk.

Affiliate reklamlarının influencer pazarlamaya adaptasyonu ile de mikro influencer’lar kabul edilebilir gelirler elde etmeye, kendilerine ve hesaplarına daha çok yatırım yapabilmeye başladılar.

2014-2015 yıllarına geldiğimizde markaların kullanımları arttı, Instagram’ın ve diğer sosyal ağların kullanımları katlanarak büyüdü, haliyle takipçi sayıları, etkileşimler de arttı. Tabii ki markaların istekleri de, talepleri de 🙂 Globalde başlayan yaratıcı influencer kullanımları, tek posttan kopan kampanyalar ile influencer pazarlamada daha etkili ve çekici iş birliklerinin deviri başladı. Bu da teknolojinin kısıtlamalarına değil daha çok terzilik çalışmalarının artmasına ön ayak oldu. Markaların brief’leri gelişti, influencer’ların talepleri arttı, kreatif ajansların dahil olması ile prodüksiyonlu yaratıcı işler yapılmaya başlandı. İlk global markalar panellere girmeyi bıraktılar ve e-posta, Whatsapp vb iletişim yolları ile işleri ilerletmeye başladılar. Ardından da sosyal ağların teknoloji iş birliklerindeki kısıtlamaları, GDPR, KVKK derken bir çok operasyon panellerden koptu. Unite.ad gibi çözüm ortakları sahip oldukları teknolojileri veri işleme, iş akışı vb yapılara çevirdi.

Influencer pazarlaması pazar büyüklüğü, 2020 yılında 10 milyar dolar barajını geçti

Fakat bu sırada hayatlarımıza mikro, makro, mega gibi tanımlar iyice yerleşmeye başladı. Markalar mikro influencerların gücünü bilse de aynı etkileşimi ve erişimi daha az kişiyle almak, daha az yorulmak, daha az kontrol ama yüksek erişim, yüksek satış rakamları ile mikro influencer kullanımlarını iyice aza çektiler.

Geçtiğimiz 3 yıl içerisinde influencer pazarlama dışarıdan çok belli olmasa da bizim gibi işin kalbinde olanların fark edeceği hatta yönlendireceği şekilde bir çok kez değişime uğradı. 2017 yılında uzun dönemli anlaşmalar ile harcanan rakamların büyüdüğü influencer pazarlama 2020 yılı itibari ile globalde 10 milyar dolar barajını geçti. Makro ve mega influencer iş birlikleri katlanarak arttı. Ama sayıları çok fazla artmayan ve aynı kişiler etrafında dönen kampanyalardan sıyrılmak isteyen markalar hayatlarına tekrar, yavaş da olsa mikro-makro arası influencer’lardan bir duvar örmeye başladılar.

micro influencer

Affiliate reklamlarının influencer pazarlamaya adaptasyonu ile de mikro influencer’lar da kabul edilebilir gelirler elde etmeye, kendilerine ve hesaplarına daha çok yatırım yapabilmeye başladılar. Hatta birçoğu makro hesaplar haline geldiler. Sosyal ağların özelliklerinin gelişmesi, her gün değişen algoritmalarına rağmen gerçek içerik üreticilerinin markalar tarafından dikkat çekebilmesini sağladı.

KOBİ’lerin göz bebeği mikro influencer’lar

Her yeni ve güzel şey normalde hızla tüketilirken influencer pazarlama yıllar içerisinde iyice büyüdü iyice gelişti. Hatta daha yolun ortalarında. Bu sayede mikroların deviri hiç kapanmadı. Hatta her sene ilk defa bu sektöre para ayıran markaların tercihleri arasında oldular. Özellikle KOBİ’lerin göz bebeği mikro influencer’ların sayıları her gün yüzlerce olarak arttı. Fakat panelden girelim, kampanya kabul edelim, influencer’lara panelden kampanya yollayalım deviri maalesef hiç oturamadı.

Doğru marka ve doğru kişi seçimi, yapılan iş birliğinin karşılığının hesaplanabilmesi ve yaratıcılığın birleşimi, mevcut iş birliklerini mikro, makro fark etmeksizin başarılı noktalara taşıyor.

Revizeler, talepler, hızlı alınması gereken aksiyonlar, otomatik sistemlerin hiçbir zaman tam çalışmalarına olanak vermedi. Hepimiz çok paralar harcayarak bunu tecrübe ettik. Ama böyle olacağını da ön görmüştük. Çünkü influencer pazarlama mecrada bir reklam alanı değil mecradaki gerçek bir insanın alanı üzerine kurulu. Gerçek insana dokunan gerçek insanları sadece teknolojik sistemlere sıkıştırmanın ise en azından şimdilik imkanı yok.

Fakat analitik yetenekler, veri işleme teknolojileri ile birleştiğinde, kampanya gönderip yayınlamaktan daha önemli bir kısma hizmet edebiliyor. Doğru marka ve doğru kişi seçimi, yapılan iş birliğinin karşılığının hesaplanabilmesi ve yaratıcılığın birleşimi mevcut iş birliklerini mikro, makro fark etmeksizin başarılı noktalara taşıyor. Sosyal ağların gelişen analiz sistemleri de hem markalara hem influencer’lara analitik servisler sunmaya devam ediyor.

Mecraların teknolojik alt yapıları, partnerlerin teknoloji odaklı veri işleme girişimlerinin ilerlemesi mikro influencer’ların daha çok öne çıkmasına ve birçok kişinin mikro influencer olmasına zemin sağlamaya devam edecektir.

Kim bilir, belki de mikro influencerların zamanı bir anda değil yavaş yavaş ama sağlam olarak geliyordur.

SON YAZILAR

Kimlik bilgilerinin çalınmasına karşı 6 ipucu

HUAWEI WATCH GT 3 Pro Serisi Türkiye’de satışa sunuldu

ASUS ROG Swift 500 Hz oyun monitörü Computex 2022’de tanıtıldı

Migros Up ikinci çağrı dönemi açıldı

Türk ilaç firması Abdi İbrahim Metaverse’de

Anker MagGo’nun MagSafe uyumlu yeni ürünleri satışta

Web 3.0’da güvenliğin ipuçları

Kingston’dan yeni SSD: IronKey Vault Privacy 80 External

Blockchain Economy Istanbul’da dev isimler konuşacak

NFTPrime herkesi NFT dünyasına davet ediyor

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)
Teknoloji

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)

En iyi Telegram oyunları (2021)
Teknoloji

En iyi Telegram oyunları (2021)

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

SON REHBERLER

Instagram’da takipçi listesi nasıl gizlenir?

Bitget Hoş Geldin Ödülü: 1 Milyon USDT, iPhone 13 Pro Max ve fazlası

Steam kullanıcı adı nasıl değiştirilir?

TikTok büyük göz filtresi nasıl kullanılır?

MultiVersus kapalı alfa nasıl oynanır?

Facebook’ta kullanıcı adı nasıl değiştirilir?

TikTok Glow filtresi nasıl kullanılır?

Microsoft Office Resim Yöneticisi nedir?

Fortnite hayvan evcilleştirme nasıl yapılır?

Google Meet kayıt alma nasıl yapılır?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version