Kimlik avı saldırıları, insanların Gmail gibi e-posta platformları aracılığıyla şifreler ve kredi kartı numaraları gibi hassas bilgileri paylaşmalarına neden oluyor.
Bu nedenle Google, BIMI (Mesaj Kimliği için Marka Göstergeleri) e-posta kimlik doğrulama desteğini resmi olarak kullanıma sunuyor.
Brand Indicators for Message Identification (BIMI) for brands that use DMARC and verified logo are coming to #Gmail –https://t.co/rmN529dqrf #email #cybersecurity #google pic.twitter.com/oVTJi2uZEU
— Elie Bursztein (@elie) July 13, 2021
Google tarafından geliştirilen yeni e-posta hizmeti güvenlik yöntemi, şirketin sahte adresleri daha iyi filtrelemesine olanak tanıyacak ve kullanıcıların dolandırıcılık ve dolandırıcılık girişimlerini tespit etmesini kolaylaştıracak.
Yeni Gmail programının ayrıntıları
BIMI kullanarak, doğrulanmış markalar, kurumsal logolarını e-posta istemcileri ve hizmet sağlayıcıları arasında e-posta avatar yuvasında belirgin bir şekilde görüntülemeyi seçebilir.
Bununla birlikte, bunun işe yaraması için e-posta servis sağlayıcılarının, şu anda MailChimp, Twilio’nun SendGrid, Valimail, Fastmail, Proofpoint, Verizon Media ve en önemlisi Google dahil olmak üzere önemli üyeler tarafından desteklenen gelişmekte olan bir endüstri çabası olan BIMI’den yararlanmaları gerekiyor.
Google, blogunda “BIMI, e-posta alıcılarına ve e-posta güvenlik sistemlerine e-postaların kaynağı konusunda daha fazla güven sağlıyor ve gönderenlerin hedef kitlelerine daha kapsamlı bir deneyim sunmalarına olanak tanır” diye belirtiyor.
Bu kurumsal imajın doğrulanması için Google, Endtrust Datacard veya DigiCert gibi üçüncü taraf doğrulama yetkililerinden ticari marka logoları için doğrulanmış bir marka sertifikası vermelerini isteyecek.
Gmail sistemlerine yapılan bu güncelleme, geçerli e-postaları doğrulayacak ve şirketin kurumsal imajını gelen kutusunun avatar alanında ve e-posta içinde gösterecek.