Google Ads, reklam verenlere sunduğu Arama Terimleri ile ilgili raporları, kullanıcı gizliliği nedeniyle kısmen de olsa sınırlayacak. Yapılan açıklamaya göre, bundan sonra yalnızca önemli sayıda kullanıcı tarafından aranan terimler, reklam verenlere sunulacak.
Google’ın reklam platformu Google Ads, reklam verenleri ilgilendiren önemli bir karara imza attı. Bugüne kadar, reklam verenlere, kullanıcıların yaptığı aramalarla ilgili detaylı bilgiler veren platform, bu uygulamaya belirli sınırlandırmalar getirmeye karar verdi.
Google, bundan sonra reklam verenlere sunduğu Arama Terimleri ile ilgili raporları, kullanıcı gizliliği nedeniyle kısıtlayacak. Arama terimleri raporunda yalnızca önemli sayıda kullanıcı tarafından aranan terimler yer alacak. Sonuç olarak reklam verenler, bundan sonra daha az terim içeren daha kısıtlı bir rapor alacaklar.
Google tarafından yapılan açıklamada, “Gizlilik standartlarımızı korumak ve kullanıcı verileriyle ilgili güvenliği güçlendirmek için, Arama Terimleri raporlarında yalnızca önemli sayıda kullanıcının aradığı terimleri içerecek şekilde bazı değişiklikler yaptık. Reklamverenlerin kritik ticari kararlar almasına olanak tanıyan içgörüleri paylaşmak için yeni ve daha verimli yollara yatırım yapmaya devam ediyoruz.” İfadelerine yer verildi.
Google Ads Arama Terimleri ile ilgili değişiklikler ne anlama geliyor
Google Ads, Arama Terimleri raporları ile ilgili aldığı bu kararla birlikte, kullanıcı verileri ile ilgili izlediği gizlilik politikasını daha da genişletmiş olacak. Bu sayede çok az sayıda kullanıcı tarafından aranan terimler reklamverenlerle paylaşılmayacak. Üçüncü tarafların, arama terimleri raporlarından yola çıkarak, kişsel olarak tanımlanabilir bilgilere erişimleri engellenmiş olacak.
Google’ın Google Ads ile ilgili aldığı bu karar, kullanıcı gizliliğine yönelik attığı bir dizi adımdan yalnızca birini teşkil ediyor. Bilindiği üzere dev şirket, Search Console’daki sorgu verilerini de kullanıcı gizliliği açısından sınırlandırıyor.
Uzmanlar, daha önce reklamverenlere sunulan bu raporlarda yapılan değişikliklerin, reklamverenler için mali sonuçlar doğurabileceğini ifade ediyor. Zira reklamverenler, bu raporlardan yola çıkarak, kullanıcılar tarafından yapılabilecek az sayıda arama terimini dahi görebiliyorlardı. Yeni düzenleme ile birlikte bu, oldukça büyük bir oranda sınırlandırılmış olacak. Reklamverenler, Google Ads tarafından sunulan Arama Terimleri üzerinden yalnızca, çok sayıda kullanıcı tarafından yapılan aramaları görebilecekler.