Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Google Ads markalarla daha az veri paylaşacak

by DIGITAL REPORT
07/11/2020
in Marka
Google Ads markalarla daha az veri paylaşacak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Yeni bir güncellemeyle yenilen dünyanın en büyük reklam ağı Google Ads, artık reklamverenlere büyük dönüşümler almadıkları arama sorgularıyla ilgili veri sağlamayacak.

Google Ads, reklamveren tüm markalara reklamlarını tetikleyen tüm arama sonuçlarını gösteriyordu. Eylül ayı sonunda yayınlanan bir güncelleme, reklamverenlerin büyük dönüşümler elde etmedikleri arama sonuçlarını artık onlar için görünmez hale getirdi.

Google yeni yaklaşımını şu açıklamayla duyurdu: “Arama tabirleri raporu bundan böyle yalnızca hatrı sayılır kullanıcılar tarafından aranmış sorguları içerecek; bir arama reklamınıza tıklama getirse dahi raporunuza dahil edilmeyebilir. Dolayısıyla raporunuzda daha az arama sorgusu görmeniz muhtemel.”

Daha basit bir anlatımla, Google reklamverenlerin reklamlarını tetikleyen arama sorgularından yalnızca belli ölçüde kullanıcının aradıklarını raporlara dahil edip, geride kalanları, dönüşüm getirse dahi raporun dışında tutmaya karar verdi. Google bu değişimi gizlilik ilkesi altında getirdiğini ve kullanıcı verilerini daha iyi korumak amacıyla bu yola gittiklerini duyurdu.

Arama sonuçlarının yüzde 28’i artık görünmüyor

Uzmanlar tarafından gerçekleştirilen testlerde, 1 günlük bir veri toplamanın sonucunda Google Ads’in bütçeli arama sonuçlarının yüzde 28’ini ve tıklama başına maliyetle çalışan reklamlara dönüşüm getiren arama sonuçlarının yüzde 20,1’ini raporuna dahil etmediği görüldü. Google Ads’in yeni güncellemesinin reklamverenler için tam olarak ne anlama geldiğini, güncelleme öncesi ve sonrası olarak iki dönemde inceleyerek açıklayabiliriz.

Güncelleme öncesinde 100 bin lira harcadığınız Google reklamı için 98.700 lirası için arama arama sorgusu görüyordunuz. Tıklama başına maliyet metoduyla harcadığınız 100 bin lira için ise 98,300 lira değerinde sonuç görüyordunuz.

Güncelleme sonrasında ise 100 bin lira harcadığınız Google arama reklamlarının 71.000 liralık bölümü için arama sorgusu görürken, tıklama alan reklamlarınızın ise 77.900 bin lirası için arama sonucu verisi alıyorsunuz. Dolayısıyla, artık Google Ads platformu üzerinde harcadığınız her 100 bin lira bütçe için 27 bin lira değerinde daha az arama sonucu verisine ulaşacaksınız.

Bütçe ne olursa olsun, verimin düşeceği garanti

Bütçeli çalışan reklamverenler için daha az veriye ulaşmak hiçbir zaman ideal bir senaryo olamaz. Öte yandan bu güncellemenin küçük bütçelerle çalışan reklamverenler için çok daha kritik sonuçları olacak zira muhtemelen çok az arama sorgusu görüyorken, artık raporlarında işlerine yarayacak veriler bulmakta zorlanacaklar.

Öte yandan Google Ads tarafından yapılan duyuruda, “hatırı sayılır sayıda” kullanıcı tarafından aratılan tabirlerin rapora gireceği söyleniyor ancak bu söz konusu “hatrı sayılır sayının” ya da oranın ne olduğuna dair net açıklamada bulunmuyor. Bu nedenle yeni güncelleme bütçesi ne olursa olsun her reklamveren için platformdan daha az verim almak anlamına gelecek.

Bu yazı Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.

Tags: dergiDigital Reportfeaturedgoogle adsgüncellememaliyetreklamverimlilik

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM