Google Analytics ile ısı haritaları arasındaki farklar nelerdir bu yazıda anlatıyoruz.
Bir siteyi yönetirken, CVR’yi (müşteri dönüşüm oranı = satın alım gerçekleştiren kullanıcıların yüzdesi) artırmak için erişim analizi zorunludur.
En ünlü analiz araçlarından biri Google Analytics’tir, ancak bu araçla tek başına yapamayacağınız bazı şeyler var. Dolayısıyla, Google Analytics’e ek olarak, aynı zamanda bir ısı haritası da kullanılabilir.
Bu makalede, Google Analytics ile ısı haritaları arasındaki özellikleri ve farklılıkları, ayrıca her iki aracı aynı anda kullanmanın verimliliğini tartışacağız.
Isı haritası nedir?
Google Analytics, web sitelerini analiz etmek için iyi bilinen bir araç, ancak son zamanlarda, ısı haritaları da Google Analytics’in sahip olmadığı işlevlere sahip bir analiz aracı olarak dikkat çekmeye başladı.
Bir ısı haritasının ne tür bir araç olduğuna bir bakalım.
Kullanıcı hareketlerini görselleştirin
Isı haritası, bir web sitesini ziyaret ederken kullanıcının faresinin veya kaydırma düğmesinin hareketlerini harita gibi renkler ve gölgeler kullanarak görselleştirmenize olanak tanıyan bir araçtır. Gösterilen renk ne kadar kırmızıysa, değer veya yüzde o kadar yüksek ve kullanıcı konuma o kadar çok dikkat ediyor.
Isı haritalarının en büyük özelliği kullanıcının hareketlerini hemen gözle görülebilecek şekilde göstermeleridir. Kullanıcıların bir sitede neye ve nereye odaklandıklarını anında anlayabilirsiniz.
Site iyileştirmenin yönünü anlayın
Isı haritaları, kullanıcıların sık sık tıkladıkları yeri gösteren bir “tıklama ısı haritası” sunar, bir “dikkat ısı haritası” kullanıcıların nereye yakından baktığını gösterir ve “kaydırmalı ısı haritası”, kullanıcıların ne kadar uzağa gittiklerini görsel olarak görmenizi sağlar.
Bu ısı haritalarını kullanmanın en büyük avantajlarından biri, sitenizin kullanıcıların dikkatini çekmeyen alanlarını incelemek veya bir sayfa. Sayfadaki bu alanları iyileştirebilirseniz, CVR’nizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
Isı haritaları ile Google Analytics arasındaki farklar
Bu bölümde, Google Analytics’in işlevlerini tanıtacağız ve ardından Google Analytics ile ısı haritaları arasındaki farkları ayrıntılı olarak açıklayacağız.
Google Analytics, erişim analizi için bir araç
Web sitenizi Google Analytics’e bağlayarak aşağıdaki ana şeyleri öğrenebilirsiniz.
Kullanıcılar tarafından sitede geçirilen süre
Görüntülenmekte olan sayfaların sayısının zaman içinde nasıl değiştiğini ve şu anda hangi sayfaların görüntülendiğini öğrenebilirsiniz.
Siteyi görüntülemek için kullanılan cihazlar
Kullanıcıların cihaz bilgilerini öğrenebilirsiniz. Kullanıcının akıllı telefon veya PC gibi siteye hangi cihazdan eriştiğini görebilirsiniz.
Nereden geldiler?
Kullanıcının bu siteye nasıl geldiğini analiz edebilirsiniz. Kullanıcının sitenize nasıl geldiğini, bir arama motorunda arama yapıp yapmadığını, bir banner reklamı tıklayıp tıklamadığını, sitenizi “favorilerine” ekleyip eklemediğini, başka bir sitedeki bir bağlantıdan gelip gelmediğini, SNS’den gelip gelmediğini analiz edebilirsiniz.
Kullanıcı hareketi
Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiğinde görüntülenen sayfa sayısını (sayfa görüntülemeleri), her bir sayfayı ziyaret edenlerin sayısını, her sayfada geçirilen süreyi, hemen çıkma oranını (herhangi bir işlem yapmadan sayfadan ayrılan kullanıcıların yüzdesi) görebilirsiniz. Terk etme oranı (sayfadaki tüm içeriği görmeden siteden ayrılan kullanıcıların yüzdesi) de görülebilir. Hemen çıkma oranını düşürmek, CVR’yi iyileştirmek için özellikle önemlidir.
Web sitenizin hedeflerine ne kadar iyi ulaştığını analiz edin
Web sitenizin belirlediği hedeflerle ilgili verileri kontrol edebilirsiniz. Örneğin, web siteniz bir postayla sipariş sitesiyse, ürünlerinizin ne kadar iyi satıldığını görebilirsiniz. Hedefleri önceden girerek kaç hedefe ulaşıldığını vb. kontrol edebilirsiniz.
Google Analytics ile ısı haritaları arasındaki farklar neler?
Google Analytics, çalıştırdığınız web sitesinin erişim durumunun çoğunu kapsayabilir, bilgileri yalnızca “operatörün bakış açısından kontrol edebilir. Kullanıcı ziyaretlerinin sayısını, giriş kaynaklarını, sayfada harcanan zamanı vb. ölçebilir ve anlayabilirsiniz, ancak “ziyaretçinin bakış açısından tam olarak analiz edemezsiniz.
Örneğin, bir sitedeki kullanıcıların bir sayfaya nereye baktıkları ve tıklamak istedikleri yeri tıklayıp tıklamadıkları gibi ayrıntılı hareketlerini analiz etmek için Google Analytics yeterli değildir.
Isı haritaları ise, tıpkı ısı algılama gibi, kullanıcının hareketlerini sitenin her sayfasındaki renk ve gölgelerle gösterme yetenekleriyle karakterize edilir. Kullanıcıların kontrol etmesini, tıklamasını veya okumasını istediğiniz sayfanın bölümlerinin onları doğru yere yönlendirip yönlendirmediğini görebilirsiniz.
Diğer bir deyişle, Google Analytics, kullanıcıların en sık hangi sayfaları ziyaret ettiği ve nereden geldikleri gibi her sayfanın erişim durumunu size gösterirken, ısı haritaları size her sayfadaki kullanıcıların belirli hareketlerini gösterir.