Bu içeriğimizde, Google Data Portal nedir ve rapor oluşturma nasıl otomatikleştirilir anlatacağız. Google Analytics raporları düzenli olarak gönderilmelidir. Büyük miktarda veriyi değerlendirirken Excel veya PowerPoint’ten tam olarak yararlansanız bile, anlaşılmasının zor olduğu yönünde eleştiriler alabilirsiniz veya verilere bakma konusunda iyi olmayan kişiler hiç bakmayabilir.
Bu gibi durumlarda, süreci Google tarafından sağlanan bir BI aracı olan Google Data Portal ile otomatikleştirirseniz, anlaşılması kolay raporlar oluşturmak için bunu kolayca Google Analytics ve Google E-Tablolar’a bağlayabilirsiniz.
Google Data Portal nedir?
BI, yönetim karar verme sürecinde kullanılmak üzere şirketlerden ve diğer kuruluşlardan veri toplamak, biriktirmek, analiz etmek ve raporlamak için bir yöntem ve teknoloji olan İş Zekası anlamına geliyor.
BI araçları, iş zekasını gerçekleştirmek için verileri toplayan, işleyen ve anlaşılmasını kolaylaştıran yazılımlardır. Bunların arasında Google tarafından sağlanan BI aracı, Google Data Portal’dır (eski adıyla Google Data Studio).
Google Data Portal özellikleri
Google Data Portal’nın ilk ve en önemli özelliği, ücretli araçlara benzer işlevlere sahipken ücretsiz olarak kullanılabilmesidir.
Basit bir düzenlemeyle, gerçek zamanlı ölçüm verilerini tek bir sayfada özetleyebilirsiniz; bu, rapor oluşturmaya ve verileri analiz etmeye harcanan zamanı azaltır ve iş verimliliğini büyük ölçüde artırır. Ayrıca Google Ads, YouTube Analytics, Google Search Console ve diğer Google uygulamalarıyla entegre edilebilir.
Google Analytics ile entegre edilebilir
Bir Google hesabınız olduğu sürece, yeni bir kayıt işlemine gerek kalmadan Google Veri Portalı’nı hemen kullanabilirsiniz.
Google Data Portal ve Google Analytics, Google tarafından sağlanan aynı hizmetler olduğundan, zor ayarlar olmadan bağlanabilirler.
Rapor oluşturması kolay ve sorunsuz kullanım
Örneğin, web sitenizden Google Analytics verilerini diğer departmanlardaki kişilerle paylaşıyorsanız, Google Analytics kullanmaya aşina olmayan kişiler verileri göremeyeceği için bir rapor oluşturmanız gerekecek.
Elektronik tablo yazılımı veya PowerPoint kullanarak bu tür raporları oluştururken, genellikle çok fazla zaman ve çaba gerektirebilecek aşağıdaki görevler gerekli.
Verileri indirin
Verilerin hazırlanması ve grafik ve tabloların oluşturulması da mümkün.
Öte yandan, Google Data Portal, rapor hazır olduğunda rapor oluşturma sürecini otomatikleştirir, böylece bir dahaki sefere bunu yapmanız gerekmez.
Raporlar ekiple paylaşılabilir
Google Data Portal, verilerin paylaşılmasını da kolaylaştırır. Diğer Google uygulamalarındaki veriler gibi, URL’yi paylaşmak ve yapıştırmak için dosyayı ayarlamanız yeterlidir.